XC60 to od lat najpopularniejszy SUV w klasie premium
Najnowszy raport IBRM Samar potwierdził, że dla Polaków nadal opcją nr 1 w segmencie premium jest Volvo XC60. W ciągu sześciu miesięcy ten model zarejestrowano aż 3 547 razy. Obecnie ten samochód kosztuje od 219 900 zł (za miękką hybrydę), ale da się ten model kupić taniej w okazjach od ręki. Obecnie jeden z dealerów Volvo w Polsce oferuje egzemplarz z silnikiem benzynowym z ubiegłorocznej produkcji za jedyne 199 900 zł.
Volvo XC60 to jedyny samochód w polskiej klasie premium, który przekroczył w pół roku próg 3 tys. rejestracji. Drugiemu Audi A3 naliczono ich 2 732, a trzeciemu Lexusowi NX 2 662. Niewiele brakło, aby na podium były dwa modele Volvo, bo czwarte XC40 zanotowało 2 544 rejestracje. Powyżej pułapu 2 tys. sprzedanych egzemplarzy w pierwszym półroczu było jeszcze tylko Audi A4 (2 191). Niewiele do tego brakło niemieckim hitom: Audi Q3 (1 972 szt.), Mercedes-Benz GLC (1 952) i BMW Serii 3 (1 948).
Na sukces pracowały głównie 4 modele
Świetne półrocze XC60-tki oraz XC40-tki dało marce Volvo mocny wynik na koniec tego okresu w postaci łącznie 9 619 rejestracji. To wzrost aż o 43,9 proc. Widać to było zwłaszcza w poprzednich miesiącach, gdy czwarte w rankingu marek Volvo trzymało tempo niemieckich gigantów. Dopiero w czerwcu BMW (13 682 szt.), Mercedes (13 551) i Audi (13 260) zdołały nieco uciec rywalowi z Goteborgu. Natomiast Volvo utrzymało bezpieczny zapas nad coraz mocniejszym w klasie premium Lexusem (7 068 szt.).
Jednak taki wzrost sprzedaży Volvo w Polsce nie byłby możliwy opierając się tylko na dwóch modelach. Inne także były w czołówce segmentu. Numerem trzy w Polsce był flagowiec XC90 z 1 211 rejestracjami po pół roku. Mocnym numerem cztery były w pełni elektryczne Volvo EX30. Ten nowy B-SUV uzbierał 751 rejestracji i był na podium wśród aut elektrycznych w Polsce. Przez wiele miesięcy jako jedyny nawiązywał rywalizację z Teslą Model 3, która była hitem czerwca.