Ten nowy SUV za nawet 199 tys. zł jest teraz najlepszy w swojej klasie. Dla Polaków to opcja nr 1

Najpopularniejszy SUV Volvo, czyli XC60 jest liderem polskiej klasy premium po pierwszym półroczu. Od lat bestseller segmentu stanowi siłę pociągową dla szwedzkiej marki, która zalicza dużo lepszy rok w Polsce. Żaden model niemieckich gigantów nie może marzyć o takich rezultatach.

Volvo XC60 Recharge T8 AWD / wnętrze / infotainment
Podaj dalej

XC60 to od lat najpopularniejszy SUV w klasie premium

Najnowszy raport IBRM Samar potwierdził, że dla Polaków nadal opcją nr 1 w segmencie premium jest Volvo XC60. W ciągu sześciu miesięcy ten model zarejestrowano aż 3 547 razy. Obecnie ten samochód kosztuje od 219 900 zł (za miękką hybrydę), ale da się ten model kupić taniej w okazjach od ręki. Obecnie jeden z dealerów Volvo w Polsce oferuje egzemplarz z silnikiem benzynowym z ubiegłorocznej produkcji za jedyne 199 900 zł.

Volvo XC60 Recharge T8 Silver Dawn
W polskiej klasie premium nadal nie widać pogromcy Volvo XC60. // fot. Volvo Cars

Volvo XC60 to jedyny samochód w polskiej klasie premium, który przekroczył w pół roku próg 3 tys. rejestracji. Drugiemu Audi A3 naliczono ich 2 732, a trzeciemu Lexusowi NX 2 662. Niewiele brakło, aby na podium były dwa modele Volvo, bo czwarte XC40 zanotowało 2 544 rejestracje. Powyżej pułapu 2 tys. sprzedanych egzemplarzy w pierwszym półroczu było jeszcze tylko Audi A4 (2 191). Niewiele do tego brakło niemieckim hitom: Audi Q3 (1 972 szt.), Mercedes-Benz GLC (1 952) i BMW Serii 3 (1 948).

Na sukces pracowały głównie 4 modele

Świetne półrocze XC60-tki oraz XC40-tki dało marce Volvo mocny wynik na koniec tego okresu w postaci łącznie 9 619 rejestracji. To wzrost aż o 43,9 proc. Widać to było zwłaszcza w poprzednich miesiącach, gdy czwarte w rankingu marek Volvo trzymało tempo niemieckich gigantów. Dopiero w czerwcu BMW (13 682 szt.), Mercedes (13 551) i Audi (13 260) zdołały nieco uciec rywalowi z Goteborgu. Natomiast Volvo utrzymało bezpieczny zapas nad coraz mocniejszym w klasie premium Lexusem (7 068 szt.).

Volvo EX30 / Cloud Blue / tył
Marka Volvo zanotowała w Polsce 43-procentowy wzrost sprzedaży, do czego przyczynił się nowy elektryk. // fot. Volvo Cars

Jednak taki wzrost sprzedaży Volvo w Polsce nie byłby możliwy opierając się tylko na dwóch modelach. Inne także były w czołówce segmentu. Numerem trzy w Polsce był flagowiec XC90 z 1 211 rejestracjami po pół roku. Mocnym numerem cztery były w pełni elektryczne Volvo EX30. Ten nowy B-SUV uzbierał 751 rejestracji i był na podium wśród aut elektrycznych w Polsce. Przez wiele miesięcy jako jedyny nawiązywał rywalizację z Teslą Model 3, która była hitem czerwca.

Przeczytaj również