Najtańsza Kia debiutuje w nowej nowoczesnej odsłonie
Tego lata przebojem w salonach może być najtańsza KIA, jaką można kupić. To nowe Picanto, które przeszło ważny tuning, by zostać liderem segmentu. Ma w zanadrzu wiele argumentów, które pozwolą mu ukraść klientów Hyundaia, Fiata czy Mitsubishi.
Jego cena i wyposażenie czynią nowe Picanto jedną z najciekawszych propozycji na nowy miejski samochód. Zwłaszcza że można je nabyć już za 68 000 zł. Jak przystało na segment miejskich samochodów Kia Picanto to samochód praktyczny i dobrze wyposażony.
Producent podzielił gamę modelu na następujące poziomy wyposażenia: L, GT-line, Business Line. Jeśli chodzi o fabryczne wyposażenie podstawowe to na liście znajdziemy m.in.:
– Przednie reflektory projekcyjne z asystentem świateł drogowych (HBA),
– Elektryczne sterowane szyby drzwi przednich i tylnych
– Elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania,
– Kierownicę wielofunkcyjną i drążek zmiany biegów ze skóry ekologicznej,
– Elektroniczny zestaw wskaźników kierowcy z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego,
– system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz nawigacją satelitarną, interfejs AndroidAuto / AppleCarPlay, Bluetooth,
– Tylne czujniki parkowania i kamerę cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie.
Dziewięć kolorów nadwozia do wyboru i oszczędny silnik benzynowy
Jeśli chodzi o moc, to pod maską nowego Picanto w wersji L i GT-Line może kryć się wydajny, trzycylindrowy silnik benzynowy DPi o pojemności 1,0 litra albo silnik 1,2 DPi. Pierwszy o mocy 63 KM (93 Nm) współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Drugi o mocy 79 KM (112 Nm) może współpracować także z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Mini Kia w najprostszej wersji L z napędem na przednie koła potrzebuje 15,4 sekundy, by rozpędzić się do 100 km/h i nie pojedzie szybciej niż 145 km/h. Jeśli chodzi o mocniejszą wersję, to wartości te wynoszą odpowiednio 13,1 sekundy i 159 km/h. Kia sugeruje, że średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,1 i 5,4 litra na 100 kilometrów w zależności od mocy silnika i rodzaju skrzyni biegów.
Kia Picanto, chociaż nie może pochwalić się kluczową rolą w sukcesie koreańskiej marki, to nie znaczy, że nie jest warta rozważenia. Stanowi niezłą alternatywę dla Fiata 500, prawdziwego wzorca w swojej kategorii. Nie brakuje jej stylowego nowoczesnego nadwozia, nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i technologii. To ważne dla miejskiego modelu, który ma bardzo atrakcyjną cenę, która w najbogatszej wersji modelu nie przekracza 91 000 zł.