Mały tani i atrakcyjny SUV podbije europejski rynek
Fiat zdecydował się na radykalną zmianę i w 44-letniej historii Pandy przekształca model w małego atrakcyjnego SUV-a. Teraz nosi on nazwę Grande Panda, a Włosi pokazali, jak wygląda na zewnątrz dosłownie kilka dni temu.
Czujne oko wprawionych carparazzi zdołało jednak uchwycić kilka detali wnętrza modelu. Te kilka zdjęć wystarczyło, by odkryć źródło inspiracji projektantów. Zdjęcia, które trafiły do mediów społecznościowych, a konkretnie na konto au_topspotter na Instagramie pozwala zauważyć, że Fiat przejął wiele elementów z koncepcyjnej Mega Pandy, ale deska rozdzielcza wydaje się inspirowana owalem La Pista 500.
Wewnątrz kabiny widzimy dwa ekrany. Jeden to tablica przyrządów, a drugi przeznaczono dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Ponadto widać, że dźwignia zmiany biegów SUV-a znajduje się na konsoli wraz z elektrycznym hamulcem ręcznym.
Dla pasażera przewidziano klasyczny schowek podręczny, a nad nim znajduje się mały zamykany schowek do przechowywania drobnych przedmiotów. Ponadto na każdym końcu deski rozdzielczej znajdują się czarne otwory wentylacyjne o prostokątnym kształcie z fluorescencyjnymi żółtymi detalami.
Nowa Panda stworzona z miłością przez Fiata
Ważnym detalem wnętrza są siedzenia nowego Grande Panda. Mają one w prezentowanym egzemplarzy skórzaną tapicerkę w dwóch kolorach: czarnym i białym. Ten drugi widoczny jest na górnej części i na zagłówkach. Szwy zaś mają ten sam fluorescencyjny żółty kolorze co detale otworów wentylacyjnych. To razem tworzy spójną elegancką całość.
Na oparciach siedzeń znajduje się napis „Panda made with love in Fiat” (Panda stworzona z miłością w Fiacie). To przesłanie podkreśla, jak bardzo ważna jest Panda dla Włochów. Aby stało się zadość włoskiej elegancji, to kierownicę SUV-a także ubrano w skórę. Jest praktyczna, ergonomiczna i posiada niezbędne przełączniki do obsługi systemów informacyjno-rozrywkowych i systemów wspomagania kierowcy ( ADAS).
Fiat Grande Panda otrzyma dwa rodzaje napędu: elektryczny i hybrydowy. Kompaktowy SUV na początek trafi rynki: europejski, bliskowschodni i afrykański. Potem ruszy na podbój innych rynków. Fiat obiecuje, że będzie „idealnie dopasowany do rodzin i mobilności miejskiej w każdym kraju”. O sukcesie włoskiego SUV-a w dużej mierze zadecyduje cena, która nie powinna być wyższa od jego odpowiednika z logo Citroena. Jeśli wyniesie poniżej 100 000 zł, to Fiat Grande Panda nie musi się martwić o przyszłość.