Pierwsze zdjęcia Luxeeda R7 w chińskich mediach społecznościowych Weibo udostępnił Yu Chengdong, szef programu Smart Car Solutions w Huawei. Chengdong stwierdził, że nazwa R7 wywodzi się ze „światowej rewolucji”. Według producenta nowy model ma być konkurencją dla największych marek „premium” w Chinach. Mowa oczywiście o BMW, Range Roverze, Audi i Volvo.
Wszystko ma być lepsze
Wygląd zewnętrzny nawiązuje do języka stylistycznego innych modeli marek Aito, Luxeed i Stelato. Jak można się było spodziewać, kształt jednostek oświetlenia LED i powierzchnia nadwozia są takie same jak w sedanie S7. To samo dotyczy czujników ADAS – w tym montowanego na dachu Lidaru. Ten ostatni zintegrowany jest ze zautomatyzowanym systemem jazdy Qiankun ADS 3.0 firmy Huawei.
Luxeed nie pokazało nam jeszcze wnętrza R7, ale wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie z Chin sugerują, że będzie on miał tę samą konstrukcję deski rozdzielczej i technologię, co sedan S7. Znajdziemy tam zatem 15,6-calowy wyświetlacz działający pod kontrolą systemu HarmonyOS firmy Huawei. Jeśli chodzi o przestrzeń dostępną dla pasażerów i ich bagażu, Chengdong obiecuje, że R7 „przewyższy oczekiwania”. Luxeed nie ogłosił jeszcze specyfikacji R7, ale według informacji, które pojawiły się w Internecie, będzie on miał długość 4950 mm i rozstaw osi 2950 mm. To podobne wymiary do SUV-ów coupe napędzanych silnikiem ICE, takich jak BMW X6 i Mercedes GLE Coupe.
Ile to wszystko ma kosztować?
Wprowadzenie na rynek Luxeeda R7 w Chinach spodziewane jest w trzecim kwartale roku. Cena będzie prawdopodobnie wynosić od 300 000 do 400 000 jenów (41 400–55 200 dolarów), co oznacza, że będzie o 50 000 jenów (6900 dolarów) droższy w porównaniu do Luxeed S7. Luxeed (Huawei/Chery) to marka średniej klasy, plasująca się powyżej skoncentrowanego na SUV-ach Aito (Huawei/Seres) i poniżej bardziej premium Stelato (Huawei/BAIC).