Najmocniejszy elektryczny Volkswagen – do kombi dołącza sedan
Podobnie jak ID.7 GTX Tourer, również Volkswagen ID.7 GTX Sedan jest najmocniejszym pojazdem elektrycznym w ofercie niemieckiego producenta. Samochód wykorzystuje konfigurację z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Łącznie zestaw ten zapewnię 335 koni mechanicznych. Dzięki temu sprint od 0 do 100 km/h będziemy w stanie zrobić w zaledwie 5,4 sekundy.
Dość obiecujący jest również zasięg samochodu. Volkswagen podaje, że na jednym ładowaniu w cyklu WLTP sedanem pokonamy do 595 kilometrów. Ponadto, można ładować go z mocą 200 kW. Akumulator o pojemności 86 kWh można naładować od 10 do 80 procent w niecałe pół godziny.
Wizualnie nowy Volkswagen ID.7 GTX Sedan (fastback?) nie odstaje zbytnio od reszty gamy ID. Samochód ma pewne zmiany zarówno z przodu, jak i z tyłu, w tym wyjątkowo lekką konstrukcję i nowe 20-calowe felgi aluminiowe. Pod każdym lusterkiem bocznym jest także małe logo GTX. Reszta pozostaje jednak niezmieniona.
Dużo miejsca we wnętrzu i debiut już tego lata
W środku znajdziemy parę przednich, sportowych foteli z dodatkowymi bocznymi wzmocnieniami i wytłoczonym logo GTX. Sportowy elektryk ma także ciekawie kontrastujące czerwone przeszycia oraz dodatkowe akcenty w tym samym kolorze.
Idąc tropem najnowszej mody, możemy wybrać jeden spośród 30 kolorów podświetlenia wnętrza. Volkswagen daje także możliwość podłączenia smartfona do wyświetlacza z rozszerzoną rzeczywistością, asystenta głosowego ze zintegrowanym ChatGPT. Nie zabraknie oczywiście dwustrefowej klimatyzacji, dostępu bezkluczykowego, czy podgrzewanych foteli. Za dodatkową opłatą otrzymamy też funkcję zdalnego parkowania. Można ją kontrolować za pomocą smartfona.
Samochód ma także niezłą przestrzeń ładunkową. Choć kombi jest nieco większe (ale i wolniejsze), to jednak do sedana załadujemy aż 523 litrów bagażu. Ponadto, kombi ma także o 10 kilometrów mniejszy deklarowany zasięg. Gamą VW ID.7 była do tej pory dostępna tylko do specyfikacji Pro. Teraz jednak Niemcy rozszerzyli ją do ID.7 Pro S, która korzysta z tego samego akumulatora o pojemności 86 kWh, co GTX. Najnowsze samochody z rodziny GTX zadebiutują w Europie tego lata.