Dramat na Bawarii wstrzymuje linie produkcyjne Audi w Ingolstadt
Dramatyczna sytuacja powodziowa w Bawarii nie pozostaje bez wpływu na przemysł motoryzacyjny. Pierwsze zmiany w głównej fabryce Audi w Ingolstadt zostają odwołane.
Niemiecki producent premium w związku z bardzo trudną sytuacją powodziową w Bawarii i części Badenii-Wirtembergii jest w szczególnej sytuacji, ze względu na swoją lokalizację. Nie jest tajemnicą, że jego fabryka i główna siedziba w Ingolstadt mieści się nad Dunajem w Górnej Bawarii.
W poniedziałek w głównym zakładzie Audi odwołano wczesne i późne zmiany na linii produkcyjnej Audi A3 i Q2. Audi potwierdziło tę informację w publikacji Automobilwoche. Nocną zmianę obecnie zaplanowano bez zmian, ale producent nie wyklucza, że również i tę odwoła w najbliższym czasie.
Ogromna fabryka producenta zatrudnia wielu pracowników. Ci w dużej mierze mieszkają w regionach poważnie dotkniętych powodzią. W związku z tym producent stara się wyjść naprzeciw ich potrzebom.
„Kierownictwo zakładu reaguje na pogarszającą się sytuację powodziową w regionie. Pracownicy wszystkich pozostałych obszarów zakładu w Ingolstadt mogą – jeśli pozwala na to ich praca – skorzystać z możliwości elastycznej i mobilnej pracy w porozumieniu ze swoimi przełożonymi” – wyjaśnia Audi w komunikacie dla Automobilwoche.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Druga fabryka w Neckarsulm pracuje bez ograniczeń
Fabryka w Ingolstadt, chociaż obecnie nie jest bezpośrednio dotknięta powodzią, to Audi bacznie monitoruje sytuację. Druga fabryka producenta premium mieszcząca się w Neckarsulm pracuje bez żadnych ograniczeń.
Na razie stoi w miejscu produkcja Q6 e-tron, który zjeżdża z linii montażowej w Ingolstadt na linii z A4 i A5. Audi jednak podjęło tę decyzję zapobiegawczo i głównie z myślą o pracownikach, którzy są w trudnej życiowo sytuacji. Producent zaplanował wznowienie produkcji elektrycznego SUV-a na początku przyszłego tygodnia.
Nie jest tajemnicą, że skutki niespotykanej dotąd powodzi dotkną także innych producentów tj. MAN, który ma swoją siedzibę w Allach, na północ od Monachium. Na razie produkcja przebiega bez ograniczeń. Podobnie jak w fabryce BMW i u dostawcy Continentala w Regensburgu.