Geely nie ustaje we wprowadzaniu w kompleksy Elona Muska
Nie jest tajemnicą, że w Tesli od początku kładzie się duży nacisk na rozwój w zakresie oferowanie możliwości jazdy autonomicznej samochodem. Zaprezentowany w zeszłym roku przez Geely jej nowy elektryczny SUV JiYUE, to spore zmartwienie dla konstruktów z Tesli. Doświadczony w budowie producent samochodów zbudował bowiem model, który napędza sztuczna inteligencja.
Producent zastosował w nim opracowany przez firmę Baudi zestaw rozwiązań do jazdy autonomicznej Apollo. W związku z tym, że mowa jest o Poziomie 4, to oznacza to, że w określonych środowiskach fabrycznie oferowany pojazd nie potrzebuje ingerencji człowieka.
Co taki system potrafi? Na przykład może wykonywać różnorodne czynności tj. zmiana pasa ruchu, wyprzedzanie, manewrowanie na wjazdach i zjazdach z autostrady. Ponadto potrafi odczytywać wskazania sygnalizacji świetlnej. Teraz zaś pojawiła się nowa wersja ulepszona wersja Ji Yue 01.
Od czerwca inteligentny SUV Ji Yue 01 oferuje dużo więcej
1 czerwca oficjalnie wprowadzono na rynek chiński Jiyue 01 Max Long Range. To wersja dalekiego zasięgu SUV-a, którą wyceniono na 249 900 juanów (138 000 zł). Dla porównania poprzedni Jiyue 01 oferowany w trzech opcjach można było zakupić w przedziale cenowym od 219 900 (121 000 zł) do 309 900 juanów (171 000 zł). Jiyue jest spółką joint venture Baidu i Geely.
Jiyue 01 Max i Jiyue 01 Max Performance zasilane odpowiednio akumulatorami o pojemności 71,4 kWh i 100 kWh, w momencie premiery osiągnęły odpowiednio ceny 249 900 (138 000 zł) i 339 900 RMB (188 000 zł).
Nowo wprowadzony na rynek Jiyue 01 Max Long Range, podobnie jak wariant Performance, zasilany jest trójskładnikowym akumulatorem firmy CATL o pojemności 100 kWh. Nowy wariant to model jednosilnikowy, podobny do modelu podstawowego, o zasięgu CLTC wynoszącym 720 km.
To właśnie akumulator jest główną różnicą pomiędzy nowo wprowadzoną na rynek wersją dalekiego zasięgu Max a poprzednią wersją Max. Przy szybkim ładowaniu uzupełnienie baterii od 10% do 80% zajmuje 30 minut. Dodatkowo moc pochodzi z tylnego silnika elektrycznego o maksymalnej mocy 200 kW (272 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 343 Nm. W rezultacie przyspieszenie do setki zabiera 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.
Ogólny projekt ulepszonego SUV-a jest spójny z istniejącym modelem. Dodano w nim elektryczny spojler. Poza tym nadal ma tę samą konstrukcję i nie ma klamek w drzwiach. Otwarcie samochodu następuje naciśnięciu przycisku na słupku B.
We wnętrzu znajduje się zintegrowany ekran o przekątnej 35,6 cala zasilany chipem Qualcomm Snapdragon 8295. Według Jiyue system interakcji głosowej SIMO AI w kokpicie potrafi rozpoznawać głos z szybkością nawet 500 ms. Dla Tesli ulepszony Jiyue 01 Max Long Range to kolejny mocny rywal z inteligentną technologią.
źródło: autohome