Najnowsze SUV- y w Europie są „Made in Spain”. Będą bestsellerami w tym segmencie

Jak zapowiadaliśmy kilka dni temu, podczas hiszpańskiego wydarzenia motoryzacyjnego Madrid Car Experience zadebiutowały dwa nowe SUV-y. Ich producentem jest przywrócona do życia hiszpańska marka Ebro, która zyskała chińskiego udziałowca Chery. Nowe modele S800 i S700 mają być hiszpańskimi bestsellerami w tym segmencie. Co dziś o nich wiemy?

hiszpański SUV Ebro S800
Podaj dalej

Dwa nowe SUV-y zmierzą się z konkurentami od MG i SsangYong

Zaprezentowane podczas Madrid Car Experience wyprodukowane w fabryce w Barcelonie są konkurentami dla cieszących się powodzeniem w tym kraju SUV-ów MG HS i SsangYong Torres. EBRO S800 i nieco mniejszy SUV S700 mierzą wysoko i wkraczają na scenę, wywracając do góry nogami segment D-SUV.

SUV Ebro S800 ma długość 4,725 metra i przewiezie siedmiu pasażerów. Ebro S700 jest nieco krótszy, bo mierzy nieco ponad 4,5 metra. Jeśli chodzi o napęd, to jak twierdzi producent:

„Obydwa modele wystartują z silnikami PHEV ( hybryda typu plug-in ) i spalinowymi, bardzo zaawansowanymi technologicznie, posiadającymi standardy bezpieczeństwa i najwyższej klasy wspomagania prowadzenia”.

SUV-y trafią do oferty w dwóch poziomach wyposażenia. Szczegóły na ten temat zostaną ujawnione w późniejszym terminie. Ebro nie ujawniło jeszcze cen dwóch nowych rodzinnych modeli. Upiera się jednak, że „będą one konkurencyjne na miarę rynku”. Jak wiemy, hiszpańska marka będzie miała tu trudne zadanie. To dlatego, że ma na swoim rynku wiele chińskich marek, oferujących napęd hybrydowy w bardzo konkurencyjnych cenach.

Obydwa pojazdy są dostępne w wersji spalinowej i PHEV. Pierwsza z silnikiem ICE-1.6 TGDI o mocy 150. Druga z wtyczką dysponuje łączną mocą napędu 350 KM i pokonuje dystans ponad 80 km w trybie elektrycznym. Ponadto, w każdej wersji modele wykorzystują technologie QPOWER, z innowacyjnymi elementami, tj. wysokowydajne silniki spalinowe o pojemnościach od 1,5 do 2,0 l wtrysku bezpośredniego, akumulatory o dużej gęstości, specjalnie dedykowaną przekładnię DHT oraz elektroniczne sterowniki zapewniające prawidłową współpracę wszystkich elementów. Napęd PHEV będzie świetną i bardzo oszczędną opcją, bo pozwoli na jazdę w 90% bez użycia paliwa.

Zdobycie segmentu pojazdami „Made in Spain” jest bardzo ważne dla Hiszpanów

Prezentacja Ebro S800 i S700 to dla Hiszpanii to bardzo ważne wydarzenie. Obydwa SUV-y zjadą z taśm produkcyjnych w fabryce Ebro w Barcelońskiej Strefie Wolnego Handlu od końca tego roku. Sieć sprzedaży początkowo obejmie 30 punktów w sieci dealerów wyłącznie marki Ebro. Dystrybucja obejmie teren całego kraju. Ta sieć dystrybucji zaoferuje klientom także usługi serwisowe i wszelkie naprawy gwarancyjne.

Dzięki S700 i S800 firma, która popadła w zapomnienie będzie starała się zdobyć przyczółek na bardzo konkurencyjnym hiszpańskim rynku. Samochody z nowoczesnym wyglądem i charakterystycznym wzorem logo marki będą jasno świecić na ulicach Hiszpanii swoją technologią LED i stylizowaną sygnaturą świetlną.

dalszy ciąg publikacji pod grafiką

Nadwozie zabezpieczono plastikowymi zderzakami, wyposażono w relingi dachowe i znaczny prześwit, dlatego jest w sam raz na dalsze wypady za miasto. Kierowcy otrzymają w pełni cyfrowe stanowisko i taki sam zestaw wskaźników połączony z ogromnym ekranem dotykowym. System multimedialny jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Ponadto, całości wrażeń w SUV-ach “Made in Spain” dopełni system oświetlenia otoczenia.

Nad bezpieczeństwem hiszpańskich rodzin będzie czuwała cała lista systemów wspomagających prowadzenie pojazdu. Jest, jak można się było spodziewać, bardzo obszerna i różnorodna. EBRO chce, aby bezpieczeństwo było jedną z cech charakterystycznych SUV-ów. Wiadomo, że na liście wyposażenia znajdują się m.in.: adaptacyjny tempomat, system wykrywania martwego pola, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków drogowych i inteligentne sterowanie światłami drogowymi.

Przeczytaj również