Avatr to wspólny projekt firm Changan, CATL i Huawei. Changan jest właścicielem 40% udziałów, CATL posiada ponad 17%. Z kolei Huawei nie ma udziałów w projekcie. Zamiast tego pełni rolę kluczowego dostawcy części. Samochód był już wcześniej pokazywany na oficjalnych zdjęciach. Jest to crossover średniej wielkości, który ma na celu konkurować z Teslą Modele Y. Jego stylizację stworzył Nader Faghihzadeh, projektant odpowiedzialny za nadwozie nowego BMW serii 7.
W jego przedniej części znajdują się dwustopniowe światła do jazdy w technologii LED z reflektorami zintegrowanymi z przednim zderzakiem. Posiada również opcjonalne kamery zamiast lusterek bocznych i dwie cienkie lampy tylne.
Trochę liczb…
Choć 07 jest pozycjonowany jako rywal Modelu Y, jest nieco większy od Tesli. Ma 4825 mm długości, 1980 mm szerokości, 1620 mm wysokości i 2940 mm rozstawu osi. To sprawia, że jest on o 75 mm dłuższy, 59 mm szerszy i 4 mm niższy niż Model Y. Będzie dostępny z kołami 20-calowymi i 21-calowymi.
Avatr będzie sprzedawał 07 zarówno w wersji BEV, jak i w wersji EV o zwiększonej zasięgu. Podstawowy BEV ma pojedynczy silnik na tylnej osi o mocy 338 KM i akumulator LFP firmy CATL. W planach jest także dwusilnikowy BEV, który będzie miał łączną moc 590 KM. Na koniec SUV dostanie standardowy EREV z silnikiem elektrycznym o mocy 310 KM na tylnej osi. Dodatkowo jednostka ta będzie wspierana 1,5-litrowym silnikiem o mocy 154 KM. Dostępny jest również EREV z napędem na wszystkie koła, oferujący łączną moc 485 KM i zasięg 178 km w trybie całkowicie elektrycznym.