Najpotężniejszy SUV od Audi po kuracji ABT. Same felgi kosztują tyle co fajne auto

Niemiecki tuner Abt specjalizujący się w samochodach Audi wziął na warsztat największego SUV-a z gamy niemieckiego producenta. Modele Q8 oraz SQ8 zostały dostrojone do 640 koni mechanicznych, a oprócz mocy do naszej dyspozycji oddane zostaną także 22- i 23-calowe kute felgi aluminiowe. Nie będzie jednak tanio. 

abt-audi-q8-suv
Podaj dalej

Najpotężniejsze SUV-y Audi po kuracji ABT

abt-audi-q8-suv
fot. Abt

Niemieckiego tunera Abt nie trzeba przedstawiać żadnemu fanowi Audi. Ma on ogromne doświadczenie w modyfikowaniu i ulepszaniu samochodów z Ingolstadt, w tym Q8 od jego premiery w 2018 roku. Teraz pojawiły się kolejne ulepszenia dla najpotężniejszego, flagowego SUV-a w gamie. 

Najważniejsza zmiana to ulepszenia dla silnika zarówno w modelach Q8 jak i bardziej sportowym SQ8. Pod maską pracuje 3-litrowy silnik TFSI V6, który w standardzie rozwija moc 335 KM i dysponuje momentem obrotowym 500 Nm. SUV nie jest przesadnie wolny z takimi wartościami, ale nowe oprogramowanie pozwala wycisnąć jeszcze bardziej imponujące 400 koni mechanicznych i 549 Nm. 

abt-audi-q8-suv
fot. Abt

Poprawki pojawiły się także w modelu SQ8, który korzysta z 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Tutaj moc wzrasta z oryginalnych 500 KM i 771 Nm do niezwykłych 640 koni mechanicznych i 849 Nm. Dzięki temu SUV jest jeszcze mocniejszy niż topowa wersja RS Q8. 

Modyfikacje nie są wcale tanie

Podobnie jak większość produktów tunera, również Q8 na nowy rok otrzymało kilka dodatków stylizacyjnych. Wśród nich możemy wymieniać wstawki z włókna węglowego w przednich nadkolach, czy montowana na dachu krawędź. Najbardziej znaczącym ulepszeniem są jednak 22- i 23-calowe felgi, które są w pełni kute i ważą do 40% mniej niż konwencjonalne odlewane koła. 

abt-audi-q8-suv
fot. Abt

Ważne zmiany zaszły także w kabinie, choć są one bardzo subtelne. Firma Abt zainstalowała m. in. osłonę gałki zmiany biegów z włókna węglowego. Pojawiły się także akcenty z tego samego materiału na desce rozdzielczej oraz panelach przednich siedzeń. 

Jak wspomnieliśmy powyżej, modyfikacje dla modeli Q8 oraz SQ8 nie są szczególnie tanie. Samo zwiększenie mocy dla standardowego Q8 kosztuje prawie 8000 złotych, natomiast w przypadku SQ8 cena ta jest dwukrotnie większa. Wstawki z włókna węglowego oraz tylny spojler kosztują odpowiednio 4000 i 3700 złotych. Najbardziej zwariowane są jednak ceny ogromnych, 22- i 23-calowych felg. W zależności od rozmiaru i projektu ich ceny wahają się między 16 a 19 tysięcy złotych. Za takie pieniądze można kupić już całkiem niezły wóz. 

abt-audi-q8-suv
fot. Abt

Przeczytaj również