Identytec zgłasza swoje prawa do znaku towarowego ID
Nie jest tajemnicą, że Volkswagen ma obecnie w swoim katalogu aż pięć modeli z rodziny ID. Są to modele: ID.3, ID.4, ID.5, ID7 oraz ID Buzz. Z tej perspektywy świadomość, że niemiecki producent bezprawnie użył tego skrótu budzi niepokój.
Jak poinformowała na początku kwietnia niemiecka firma Identytec z siedzibą w Hildesheim, korzysta ona z akronimu „ID” od ponad 15 lat. Począwszy od marca 2013 roku, zarejestrowała dużą liczbę znaków towarowych związanych z tym początkowym komponentem, w tym ID.CONNECTOR, ID.SHELF, ID.TAG, ID.ADD, ID.WEIGH, ID.LASER , ID.TRACK itp.
„Grupa Volkswagen, która była naszym klientem, sama kupiła część naszych produktów oznaczonych w ten sposób i nie może twierdzić, że nie znała serii znaków towarowych z początkowym elementem „ID”, co nawiązuje do nazwy naszej firmy. Tym bardziej zdziwiliśmy się, gdy w 2020 roku Volkswagen zaczął nazywać nową serię samochodów elektrycznych „ID”. i rozszerzył to na różne komponenty pojazdów i związaną z nimi technologię” – czytamy w notce prasowej firmy.
Dostawca sprzętu i oprogramowania logistycznego w związku z tym przekonuje, że rejestracji znaku towarowego dokonał znacznie wcześniej niż Volkswagen. Konkretnie w listopadzie 2017 r. Jak informuje na swojej stronie internetowej, w związku z tym, że próby osiągnięcia porozumienia z Volkswagenem zakończyły się fiaskiem, sprawa trafi do sądu.
Co mówi Volkswagen na temat sporu prawnego ze swoim byłym dostawcą?
Jak informuje Automobilwoche, Identytec, który jest już byłym dostawcą Volkswagena, podjął decyzję o złożeniu pozwu do sądu okręgowego w Hamburgu. Firma uważa, że naruszono jej prawa do znaku towarowego i chce dowieść tego oficjalnie.
Volkswagen, który wypowiedział się na potrzeby publikacji Automobilwoche, ubolewa nad tym faktem:
„Volkswagen kilkakrotnie kontaktował się z byłym dostawcą i powodem w konstruktywny i otwarty sposób” – informuje rzecznik producenta cytowany w publikacji dziennika.
Jednak firma Identytec nie przyjęła propozycji Volkswagena, aby uniknąć prawnego konfliktu. W związku z tym Volkswagen zapowiedział, że przedstawi w sądzie własne stanowisko prawne. Ponadto do tego czasu producent nie będzie komentował toczącego się postępowania.
źródło: Automobilwoche, Identytec, WRC Media.
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.