Carlos Sainz dogrywa deal z Fordem
W styczniu tego roku Carlos Sainz pilotowany przez Lucasa Cruza wygrali elektrycznym Audi RS Q e-tron (silnik Diesla zapewniał tylko ładowanie baterii). Jednak po spełnieniu targetu niemiecki producent w kontrowersyjnych okolicznościach zdecydował o likwidacji rajdowego projektu. Hiszpan został wolnym agentem i może wiązać się z dowolną marką samochodową. Na ten weekend skorzystał z propozycji Svena Quandta i wsiadł do Mini JCW Rally T1+ na rundę Terenowych Mistrzostw Świata (W2RC) w Portugalii. Jak ustalił serwis DirtFish, nie oznacza to jednak długoterminowej współpracy z zespołem X-Raid, szykującego fabryczne Mini.
„Była szansa zaliczyć Portugalię, więc uznałem, że czemu nie” – powiedział DirtFishowi Carlos Sainz. „Da mi to świeży ogląd na temat samochodu T1+ i ostatecznie, jeśli dołączę do Forda da mi to dobrą wiedzę o innym aucie, zanim wskoczę do konstrukcji Forda. Myślę, że zbliżamy się do siebie, obecne rozmowy zaszły daleko. Myślę, mam taką nadzieję, że możemy wkrótce dojść do porozumienia” – dodał.
Powrót na stare śmieci
Carlos Sainz nie skupia się na walce o tegoroczny tytuł mistrza świata w W2RC. Opuści bowiem przedostatnią rundę cyklu w Argentynie. Pierwszy ewentualny występ za kierownicą nowego Forda Rangera Raptora T1+ mógłby odbyć się podczas finału sezonu w Maroku (5-11 października). Kontrakt powinien zostać podpisany do końca maja. Potem mają rozpocząć się testy pod okiem ekipy M-Sport. Zespół Malcolma Wilsona przed laty prowadziła fabryczny program Forda w WRC. W ostatnich latach M-Sport dalej uczestniczy w tym cyklu, ale bez pełnego wsparcia Forda.
M-Sport i Ford jest dobrze znany samemu Carlosowi Sainzowi. Dwukrotny mistrz WRC spędził w fabrycznym teamie amerykańskiego producenta łącznie 5 sezonów. 4 z nich, czyli 1996, 1997, 2000 i 2002 kończył na podium punktacji sezonu WRC. W sezonach 1996-1997 jeździł A-grupowym Fordem Escortem RS Cosworth (1 zwycięstwo) i Escortem WRC (2 wygrane). Po dwuletniej przerwie na starty z Toyotą, Malcolm Wilson zakontraktował Sainza na latach 2000-2002. Za kierownicą różnych ewolucji Forda Focusa WRC słynny El Matador odniósł dwa triumfy. Ze swoich 97 podiów w karierze aż 30 zdobył właśnie w barwach Forda.