Cena wywoławcza SU7 wynosi nieco ponad 119 000 złotych
Xiaomi, które już oficjalnie zaprezentowało swojego elektrycznego sedana SU7, nie narzeka na brak zamówień. Wystarczyło zaledwie kilka minut po premierze, by firma otrzymała dziesiątki tysięcy zamówień.
Elektryczny sedan to najbardziej wyczekiwany model na chińskim rynku. Producent ujawnił już wcześniej wszystko na jego temat oprócz najważniejszej informacji- o cenie samochodu. Dziś już wiadomo, że cena wywoławcza SU7 wynosi 215 900 juanów (ok.119 400 zł). To oznacza, że Model 3 od Tesli pod tym względem z nim przegrywa. W Chinach bowiem trzeba na niego wydać 245 900 juanów.
Samochód marzeń wielu Chińczyków trafi do wielu domów i garaży, bo cena, zasięg, jakość i poziom technologii SU7 przyciągnął dziesiątki tysięcy chętnych. Jak ogłosiło Xiaomi, wystarczyło 27 minut, by księga zamówień wypełniła się 50 000 chętnych na zakup samochodu.
Standardowa wersja SU7 Xiaomi ma zasięg początkowy 700 kilometrów, co jest lepszym wynikiem niż wersja Tesli Model 3 o dalekim zasięgu, jak wspomniał dyrektor Xiaomi Lei w swoich postach na Weibo.
Elekryczny sedan dostępny w trzech wersjach nadwozia
Podczas wystawnej konferencji prasowej w Pekinie, Xiaomi trzy wersje elektrycznego. W sumie Lei Jun, dyrektor generalny firmy, opowiadał o nowym samochodzie przez blisko 2 godziny. Transmisję na żywo oglądały miliony widzów.
Klienci wiedzą już, że mogą zakupić Xiaomi SU7 w wersji Standard, Pro lub Max. Różnią się między sobą akumulatorem, układem napędowym i zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS). Dwa z nich mają napęd na tylne koła, a najwyższy poziom wyposażenia to wyczynowa wersja z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami.
W całej gamie SU7 wykorzystuje zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależne zawieszenie z pięcioma wahaczami z tyłu. Tylko wariant Max wyposażono w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które może przełączać się między miękkim i twardym oraz wysokim i niskim.
Jeśli chodzi o hamulce, to gama SU7 jest wyposażona w wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach. Ponadto SU7 Max ma czterotłoczkowy stały zacisk Brembo i perforowane, wentylowane hamulce tarczowe.
Co oferuje każda z wersji Xiaomi SU7 i za ile?
Elektryczny SU7 w wersji standard ma zasięg 700 km (CLTC) oraz baterię LFP Blade firmy BYD o pojemności 73,6 kWh. Energię do pojazdu pozwalającą przejechać dystans 350 km można uzupełnić w 15 minut. Jeśli chodzi moc i napęd to w tej konfiguracji SU7 ma moc 220 kW (295 KM), moment obrotowy 400 Nm. Ponadto samochód z napędem na tył ma pojedynczy silnik.
Xiaomi SU7 Pro ma zasięg 830 km (CLTC) i baterię CATL Shenxing (LFP) o pojemności 94,3 kWh. To daje mu moc 295 KM (400 Nm). Samochód z napędem na tył i w architekturze 400 V (486 V) to wydatek 245900 juanów (ok. 136 000 zł)
Wersja MAX Xiaomi SU7 ma zasięg 800 km (CLTC) i baterię 101 kWh CATL Qilin (NMC). Zbudowana w architekturze 800 V (871 V) ma moc 663 KM (838 Nm), którą generują dwa silniki. SU7 z napędem na cztery koła rozpędza się do 265 km/h. SU7 MAX kosztuje 299 900 juanów (ok. 166 tys. zł), a jest szybszy od Taycana Turbo. To dlatego, że przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,78 sekundy. Aby odblokować maksymalną wydajność, SU7 Max posiada tryb doładowania, który odblokowuje maksymalny moment obrotowy na 20 sekund. Ponadto najbogatszy wariant wyposażony w Launch Control z aktywnym aero i regulowanymi tylnymi błotnikami.
Podczas uroczystej prezentacji modelu Xiaomi zaprezentowało także wersję Founders Edition SU7. Tę ograniczono do zaledwie 5000 sztuk. Wariant z limitowanej edycji jest wyposażono w obudowy lusterek bocznych z włókna węglowego i unikalną metalową plakietkę Founders Edition po bokach. Jeśli chodzi o wnętrze, metalową plakietkę Founders Edition umieszczono na tapicerce, a ekskluzywny numer na podstawie kierownicy. Oczekuje się, że masowe dostawy rozpoczną się w Chinach pod koniec kwietnia 2024 r. Niestety nic nam nie wiadomo o tym, by SU7 miał trafić na europejski rynek.