Gwiazdor WRC kupił sobie 34-letnie BMW M3. Internet oszalał, gdy pokazał ten unikat

Fabryczny kierowca Hyundaia z WRC, Dani Sordo pochwalił się w sieci swoim najnowszym, motoryzacyjnym nabytkiem. Okazał się nią kultowy, 34-letni samochód. Co ciekawe, nie marki, z którą jest związany, ale najwyraźniej musiał dostać na to zgodę. W jego ręce wpadło bowiem ultrarzadkie BMW M3 E30 Sport Evolution 1990, których powstało tylko 600 sztuk.

Dani Sordo / BMW M3 E30 Sport Evolution 1990
Podaj dalej

To było jego pierwsze wyczynowe auto

„Ci, którzy mnie znają, znają moją słabość do [BMW] M3 E30, ale posiadanie takiego zawsze było marzeniem” – przyznał Daniel Sordo Castillo na Instagramie. To właśnie od tego samochodu zaczęła się motorsportowa przygoda Kantabryjczyka po wyjściu z kartingu. W latach 1999-2000 startował wyczynowym BMW E30 M3 w wyścigach górskich, gdzie szybko zaczął odnosić sukcesy. Pasję do tego zapoczątkował jego tata, Daniel Sordo Cayuso (właściciel toru kartingowego La Roca), który także przez pewien czas startował w „górach” i rajdach.

Dani Sordo / BMW M3 30 / wyścig górski Subida a Udana 1999
Dani Sordo w BMW M3 30 podczas wyścigu górskiego Subida a Udana w 1999 r.

Od 2001 r. młody Dani przeszedł do rajdów, gdzie zaczął sięgać po sukcesy wśród juniorów w Hiszpanii (mistrz w latach 2003-2005), ale już bez pierwszego BMW. Po początkach w czteronapędowych Mitsubishi Evo, przesiadł się do Citroena C2 S1600. Tym samochodem oprócz sukcesów w Hiszpanii sięgnął po tytuł w Junior WRC 2005. Już w kolejnym sezonie został fabrycznym kierowcą Citroena, sięgając Xsarą WRC po 3 podia w asfaltowych rundach mistrzostw świata.

W odniesieniu zwycięstw nieco przeszkodziło trafienie na złoty okres Sebastiena Loeba. Pierwszy triumf zdobył dopiero w 2013 r. Citroenem DS3 WRC. W swoim dorobku ma jeszcze 2 zwycięstwa w Rajdzie Sardynii (2019-2020) w Hyundaiu i20 Coupe WRC. Nie zmienia to faktu, że od 2006 r. ciągle jest zaangażowany w programy fabryczne w WRC. Jego niezwykła regularność jest bezcenna dla zespołów. W 189 startach zdobył 56 podiów, wygrał 225 odcinków specjalnych, a w dorobku ma 1 369 punktów. W tym roku nadal będzie miał okazję wyśrubować swoje statystyki.

Dani Sordo / pierwsze zwycięstwo w WRC / Rajd Niemiec 2013 / Citroen DS3 WRC
Dani Sordo na pierwsze zwycięstwo w WRC z Citroenem musiał zaczekać do emerytury Sebastiena Loeba. Udało się to w końcu w Rajdzie Niemiec w 2013 r. // fot. Citroen

Klasyczne BMW M3 na kryzys wieku średniego?

Teraz, jak przystało na 40-latka, Dani Sordo sprawił sobie klasyczny, czerwony samochód. Udało mu się odkupić niezwykle zadbane BMW M3 E30 Sport Evolution 1990. Między grudniem 1989 r. a marcem 1990 r. powstało tylko 600 egzemplarzy. To finalna ewolucja serii, którą wyprodukowano na potrzeby homologacji auta do wyścigów DTM. Ceny tych aut na aukcjach potrafią osiągać kwoty miliona złotych. Pojazd najprawdopodobniej Sordo nabył w Hiszpanii, bo ma klasyczne tablice z Girony (GE).

Własne BMW M3 E30 Sport Evolution 1990 było marzeniem Daniego Sordo
Własne BMW M3 E30 Sport Evolution 1990 było marzeniem Daniego Sordo // fot. x.com/DaniSordo

Pod maską znajduje się 2,5-litrowy silnik (2467 cm3). 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka fabrycznie generowała 238 KM i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na tylną oś. Do setki BMW M3 E30 Sport Evolution 1990 rozpędzało się w 6,2 sekundy. „Budzik” zamykał się przy 248 km/h, a średnie spalanie wynosiło 12,8 l / 100 km. Dwudrzwiowy sedan charakteryzował się też poszerzeniami nadwozia i wyjątkowym czerwonym lakierem Brillantrot.

Fani oszaleli z zachwytu, gdy Dani Sordo wrzucił do mediów społecznościowych zdjęcia swojego nabytku. Na Instagramie zachwyt animowanym GIF-em wyraził m.in. rajdowy mistrz świata, Kalle Rovanpera. Uznanie wyraził też były dwukrotny mistrz DTM, Mattias Ekstrom, obecnie dakarowiec.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Dani Sordo (@danisordorallye)

Przeczytaj również