Przejście Lewisa Hamiltona z Mercedesa do Ferrari zszokowało cały świat motorsportu. Siedmiokrotny mistrz świata F1 założy czerwony kombinezon dopiero w 2025 r. i do tego czasu Carlos Sainz Jr. musi znaleźć nowy team. Jego ścieżki z ekipą z Maranello rozejdą się po sezonie 2024. „Dam z siebie absolutnie wszystko dla zespołu i dla Tifosich [wł. kibiców] na całym świecie” – zadeklarował Carlos Sainz Jr. „Wieści o mojej przyszłości będą ogłoszone w odpowiednim czasie” – dodał.
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) February 1, 2024
Carlos Sainz Jr. z opcjami w F1 i… WRC
W światku F1 kierowca z Madrytu ma niezłą reputację. W 183 startach 18 razy stawał na podium, z czego dwa razy na jego najwyższym stopniu (Silverstone 2022, Singapur 2023). Carlos Sainz Jr. może pochwalić się pięcioma pole position i blisko tysiącem punktów (982,5) w ciągu 8 lat. Jest naturalnym kandydatem do zamiany miejsc z Hamiltonem, czyli przejścia do ekipy Mercedesa. Jednak możliwe, że będzie musiał szukać miejsca w innej ekipie. Media spekulują, że Sainz mógłby wrócić do rodziny Red Bulla lub zaczekać na wejście Audi w 2026 r.
Tymczasem Hiszpan dostał nieoczekiwaną i dość nieformalną ofertę przejścia do… Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Gdy transfer Hamiltona do Ferrari był jeszcze plotką, fabryczny zespół Hyundai Motorsport zasugerował w poście na X, że Sainz Jr. mógłby spróbować rajdów. Ruchomy obrazek GIF z lecącym Hyundaiem i20 N Rally1 podpisano hasłami „Dream Team 2025”, „Jeżeli szukasz czegoś na 2025…”, „Hej Carlos, wpadliśmy na taki pomysł”, „Zastanawiam się…”. To oczywiście humorystyczna forma real time marketingu. Jednak WRC szukające większej uwagi medialnej, na pewno nie przeszłoby obojętnie obok takiej możliwości.
2025 Dream Team
If you're looking for something to do in 2025…
Hey Carlos, we had an idea
I wonder… pic.twitter.com/f71XqMrcIz
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) February 1, 2024
Tata był rajdową legendą
Warto przypomnieć, że ojciec 29-latka, Carlos Sainz Senior to dwukrotny rajdowy mistrz świata (1990, 1992) z Toyotą. Padre jest absolutną legendą WRC ze 196 startami na koncie (drugi wynik w historii), w których 97 razy stał na podium (trzeci wynik w historii), wygrywając 26 razy (czwarty w statystykach). Reprezentował fabryczne zespoły Toyoty, Subaru, Forda i Citroena. Oprócz tego czterokrotnie wygrał legendarny Rajd Dakar (2010, 2018, 2020, 2024) z czterema różnymi producentami (Volkswagen, Peugeot, Mini, Audi).
Syn nie poszedł jednak w ślady ojca i postawił na wyścigi. Zawsze jednak podkreślał, że ceni rajdowy fach, bo ten sprawia, że można być lepszym kierowcą. Oficjalnie zaliczył jednak rajdowy epizod, prowadząc samochód funkcyjny VIP w Rajdzie Monte Carlo 2018. Wówczas pokonał m.in. kultową Przełęcz Turyńską (Col de Turini) za kółkiem Renault Megane IV RS. Junior reprezentował wówczas francuskiego producenta w F1.