Toyota zwiesza dostawy swoich SUV-ów. Powód to problemy z certyfikatami silników wysokoprężnych

Nie jest tajemnicą, że Toyota to wiodący producent na rynku, który może się pochwalić pierwszym miejscem na podium pod względem sprzedaży. Sukces zawdzięcza swojej niezawodności oraz doświadczeniu w budowaniu świetnych napędów hybrydowych. Dziś Toyota Motor otwiera nową kartę.

toyota logo
Podaj dalej

Toyota zawiesza dostawy swoich SUV-ów i półciężarówki

Według informacji prasowej, dostarczonej przez Reuters, dziś Toyota Motor zawiesza dostawy niektórych modeli. Konkretnie chodzi o model Hilux i SUV-a Land Cruiser 300. Decyzję podjęto po wykryciu nieprawidłowości w testach certyfikacyjnych silników wysokoprężnych opracowanych przez spółkę stowarzyszoną Toyota Industries.

Nieprawidłowości stwierdziła specjalna komisja dochodzeniowa. Do ich wykrycia  doszło  podczas testów mocy wyjściowej w ramach certyfikacji trzech modeli silników wysokoprężnych produkowanych w modelach z roczników 2017 – 2021 r.  Są one od lat wykorzystywane w 10 modelach producenta na całym świecie. Silniki, o których mowa ma także van Hiace, SUV Fortuner, pojazd wielofunkcyjny Innova i SUV LX500D marki Lexus.

To kolejny problem, z którym boryka się japoński producent zaraz po aferze ze sfałszowanymi testami bezpieczeństwa zderzeniowego w firmie Daihatsu. Ta głównie specjalizuje się w produkcji małych samochodów. Czytaj także: Afera „crash testowa” Daihatsu. Toyota zaprzestaje produkcji na skutek ujawnionej skali oszustw i zmanipulowanych danych

2021_Toyota_Land_Cruiser_300_
2021_Toyota_Land_Cruiser_300_

Dochodzenie dotyczy elektronicznych jednostek sterujących w silnikach

Toyota Industries podała, że ​​w roku finansowym kończącym się 31 marca 2023 r. sprzedała około 840 000 silników samochodowych objętych zawieszeniem. Dlatego rzecznik Toyoty nie był w stanie od razu powiedzieć, ile pojazdów objętych zawieszeniem sprzedano na przestrzeni lat.

Japońska firma oświadczyła, że ​​dochodzenie wykazało, że elektroniczne jednostki sterujące stosowane podczas testowania mocy wyjściowej różniły się od tych stosowanych podczas produkcji silników.

Ministerstwo transportu w Japonii poinformowało, że we wtorek przeprowadzi dochodzenie na miejscu. Konkretnie w fabryce Toyota Industries w Hekinan w prefekturze Aichi. Tam, gdzie firma produkuje silniki samochodowe i przemysłowe.

Dochodzenie Toyoty początkowo skupiało się na przepisach dotyczących certyfikacji związanych z emisją silników wózków widłowych i maszyn budowlanych. W związku z tym, że  specjalna komisja dochodzeniowa wykryła nieprawidłowości, to badaniem objęto również samochody.

Wstrzymanie dostaw w Japonii wpłynęło już na produkcję na sześciu liniach w czterech zakładach Toyoty. Nie jest tajemnicą, że obecne nieprawidłowości mogą się położyć cieniem na opinii uznanej na świecie za niezawodną marki. Czytaj także: Najlepiej sprzedający się hybrydowy SUV jest od 5 stycznia z czterocyfrową zniżką. Polacy ruszyli do salonów

Przeczytaj również