Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.
ORLEN Team ma nowy logotyp
Nowy logotyp odzwierciedla kompleksowe i stale rosnące zaangażowanie ORLENu w rozwój polskiego sportu. Do tej pory ORLEN Team kojarzył nam się głównie ze sportami motorowymi. Na przestrzeni lat zawodnicy ORLEN Team występowali m.in. w wielu edycjach Rajdu Dakar. Jego przedstawiciele – Kajetan Kajetanowicz, czy Mikołaj Marczyk – startowali w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a Kajetanowicz w minionym sezonie zdobył mistrzostwo świata WRC 2.
W barwach ORLEN Team swoje umiejętności całemu światu prezentuje też Robert Kubica. Polak znany ze swoich występów w Formule 1, DTM, czy serii WEC, gdzie w minionym sezonie został mistrzem świata w klasie LMP2. ORLEN Team to również wielokrotny mistrz świata na żużlu – zarówno indywidualnie, jak i w drużynie – Bartosz Zmarzlik. Ale są też młodzi i niezwykle perspektywiczni zawodnicy, jak żużlowy mistrz świata juniorów Mateusz Cierniak i zwycięzca włoskiej Formuły 4, a w od kolejnego sezonu zawodnik Formuły 3, Kacper Sztuka.
Co się zmieni?
Od 2024 roku stan rzeczy się zmienia. Jak podkreśla sam koncern, teraz ORLEN Team będzie marką parasolową dla wszystkich indywidualnych zawodników wspieranych przez koncern, reprezentujących też takie dyscypliny jak lekkoatletyka, zapasy czy ultramaratony. Tak więc od teraz ORLEN Team to nie tylko rajdy samochodowe, rajdy terenowe, wyścigi, żużel, czy inne odmiany sportów motorowych. Teraz ORLEN Team staje się domem wszystkich indywidualnych zawodników, których wpiera ORLEN.
Agata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN: „Sponsoring sportu jest ważnym elementem realizacji strategii ORLEN. Wspiera nasze działania marketingowe i biznes prowadzony na ponad 100 światowych rynkach. Dzięki zaangażowaniu w sponsoring w 2023 roku osiągnęliśmy rekordowe 1,9 mld zł ekwiwalentu reklamowego na krajowym rynku. Portfolio naszych projektów sportowych w ostatnich latach dynamicznie rosło, dlatego cały czas szukamy pól do optymalizacji działań marketingowych. Nowy logotyp ORLEN Team nawiązuje do kompleksowej komunikacji, nastawionej na budowę silnej, globalnie rozpoznawalnej marki ORLEN. Będzie wykorzystywany we współpracy ze wszystkimi indywidualnymi sportowcami.”
Na co skazuje nam nowy logotyp?
Nowy logotyp to połączenie dwóch modułów, to jest logotypu ORLEN oraz dopisku „Team”. Ten drugi przywodzi na myśl podpis, autograf składany kibicowi przez jego ulubionego sportowca. Ma być to jednocześnie obietnica oraz gwarancja jakości marki. Zarówno jeśli chodzi o sam koncern, jak i o poszczególnych zawodników, którzy będą reprezentowali ORLEN Team. Nowy logotyp rzeczywiście wygląda świeżo i oryginalnie. To bardzo ciekawa zmiana.
ORLEN nie od dzisiaj jest zdecydowanie największym i najbardziej aktywnym sponsorem polskiego sportu. Na długiej liście korzystających ze wsparcia ORLEN jest m.in. 10 związków sportowych, ponad 70 klubów sportowych, kilkudziesięciu indywidualnych zawodników a także Polski Komitet Olimpijski oraz Polski Komitet Paraolimpijski. Niemal wszędzie, gdzie pojawiają się Polacy na arenie międzynarodowej i walczą o najwyższe cele, tam pojawia się logotyp ORLEN. Koncern dba nie tylko o gwiazdy teraźniejszości, ale również o tych, którzy będą stanowili o przyszłości. W 2023 roku programami ze wsparciem ORLEN objęto w Polsce blisko pół miliona najmłodszych.