Audi China z nowym dyrektorem będzie realizować nową strategię firmy
W porównaniu do ubiegłego roku Audi odnotowało wzrost sprzedaży na poziomie 13,5%, ale to niemieccy rywale BMW i Mercedes świetnie się zadomowiły na chińskim rynku. Marka z Ingolstadt ciągle wydaje się być w fazie raczkowania, a w jej ofercie brakuje pożądanych w Chinach elektrycznych sedanów. To nie jest komfortowa sytuacja, zwłaszcza jeśli na rynku Dalekiego Wschodu spektakularne wyniki sprzedaży osiąga BYD i Tesla.
Audi uznało, że to najwyższy czas, aby podjąć środki zaradcze w postaci nowej strategii, czego owocem jest, chociażby współpraca z chińskim gigantem SAIC i zakup jej platformy. Jak pisaliśmy, producent z Ingolstadt podjął niedawno współpracę także z chińskim BYD. Gigant dostarczy pojazdom Audi akumulatory do elektrycznych Q6 e-tron i A6 e-tron na rynek chiński. Marka z Ingolstadt zamierza oba modele produkować w chińskiej fabryce Changchun z końcem 2024 r.
Wiadomo już, że marka premium od kwietnia będzie realizować założone cele na Dalekim Wschodzie pod wodzą nowego szefa. Dyrektorem Audi China zostanie Johannes Roscheck.
Dyrektor kontrolingu i finansów przejmie stanowisko Jürgena Unsera
Szef Audi, Gernot Döllner zdecydował, że powierzy realizację nowej strategii na rynek chiński obecnemu dyrektorowi ds. kontrolingu korporacyjnego i finansów w Ingolstadt. Johannes Roscheck za trzy miesiące przejmie od Jürgena Unsera stanowisko prezesa Audi China.
Roscheck ma już międzynarodowe doświadczenie jako menedżer na rynku lokalnym i był dyrektorem generalnym Audi w Brazylii w latach 2017–2022. Ponadto doktor ekonomii zajmował stanowiska kierownicze także na Węgrzech, w USA i Niemczech.
„Johannes Roscheck jest właściwym ekspertem z międzynarodowym doświadczeniem, który może podjąć kolejny krok w transformacji w Chinach. Rola prezesa Audi China będzie kluczową rolą w dostosowaniu sytuacji na naszym największym rynku”- stwierdza Szef Audi, Gernot Döllner.
To oznacza, że Jürgen Unser wraca do Niemiec, a Johannes Roscheck musi przede wszystkim zwiększyć produkcję w nowej fabryce Audi wraz z partnerem FAW w Changchun. Tam marka w tym roku wyprodukuje chińskie warianty modeli Q6 e-tron i A6 e-tron.
Na polskim rynku hitem premium jest Audi A3
Na polskim rynku Audi doczekało się zaszczytnej pierwszej pozycji na podium w segmencie marek premium. W okresie styczeń-grudzień 2023 zarejestrowano 26 024 samochodów. To wzrost o 34,68% w stosunku do 2022 r.
W ubiegłym roku najchętniej kupowanym modelem było A3 (4 261 sztuk). Na drugiej pozycji znalazł się SUV Q5 (3 863 sztuki), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3 (3 737 egzemplarzy).
Drugą pozycję w rankingu sprzedaży 2023 roku zajęło BMW. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 23 225 nowych samochodów. Więcej niż w zeszłym roku, ale o zaledwie 2,40%. Trzecia pozycja na podium należy do Mercedesa. Klienci kupili i zarejestrowali 20 372 samochody tej marki, ale firma odnotowała spadek zainteresowania jej modelami w stosunku do roku ubiegłego (- 0,9%).
Czy marka pod wodzą nowego prezesa na chińskim rynku uda się powtórzyć wynik z Polski? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam poczekać. Jedno jest pewne, chiński rynek jest wymagający i ciasny. Brakuje już na nim miejsca dla rodzimych marek, które ruszają z ekspansją na Europę. Pozycję lidera premium ciężko będzie zdobyć. Współpraca z BYD i SAIC może się jednak opłacić. Czytaj także: Najtańsze Audi, jakie można kupić to wydatek mniej niż 120 000 zł. Na dodatek jest bardzo dobrze wyposażone