Mazda podsumowała 2023 rok na terenie Polski. Marka może pochwalić się dobrymi liczbami w ostatnich dwunastu miesiącach
Na czele sprzedaży Mazdy w Polsce znalazły się trzy modele z segmentu SUV. Pierwsza lokata należy do światowego bestsellera, CX-5, który trafił do 3088 odbiorców, drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2116 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1929 egz. uplasował się flagowy model – Mazda CX-60. Tym samym udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży w Polsce wyniósł 64,4%. Kolejne pozycje zajęły modele Mazda6 z wynikiem 1587 szt. i Mazda3, która trafiła do 1343 odbiorców. 400 klientów wybrało Mazdę 2 Hybrid a 343 elektryczną Mazdę MX-30. Stawkę zamykają kultowa Mazda MX-5 z wynikiem 137 egz. oraz miejska Mazda2, którą z polskich salonów wyjechało 136 klientów.
Rok do roku Mazda notuje skok sprzedaży w Polsce. Ten aktualny na poziomie 52,4 proc. był powyżej wzrostu całego rynku nowych samochodów, który w ubiegłym roku w naszym kraju wyniósł 13,2 proc. „W miniony rok weszliśmy z rekordowo wysokim bankiem zamówień klienckich, jednak dzięki stabilnej produkcji dostarczyliśmy wszystkie samochody zamówione w 2022 r. i mogliśmy pokryć sporą część bieżących zamówień” – tłumaczy nowy Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland, Maciej Hochman.
Jakie są plany Mazdy na 2024 rok? Ambitne zapowiedzi dyrektora Hochmana
Marka ma ambitne plany na 2024 rok. Jakie rozwiązania będzie chciała wdrożyć Mazda w nadchodzących dwunastu miesiącach? „Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 000 sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli. W salonach właśnie pojawia się Mazda MX-30 R-EV – kompaktowy, elektryczny crossover wyposażony w unikatowy na skalę światową silnik Wankla działający jako generator energii elektrycznej w czasie jazdy, co rozwiązuje problem z zasięgiem na jednym ładowaniu i braki w publicznej infrastrukturze do ładowania samochodów. Lada dzień rozpocznie się produkcja Mazdy 2 Hybrid 2024, która została wizualnie dopasowana do naszych pozostałych modeli, a wiosną pojawi się Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. wyposażona m.in. w najnowsze multimedia i systemy wspierające kierowcę. Wreszcie rok 2024 upłynie pod znakiem największej, także dosłownie, nowości, czyli Mazdy CX-80. To będzie nasz flagowy SUV w segmencie, w którym do tej pory nie byliśmy obecni w Europie, kolejny model będący naszą propozycją dla klientów rozważających alternatywę dla uznanych marek premium” – zapowiedział Maciej Hochman.
Podczas 15-letniej obecności Mazdy na polskim rynku do klientów trafiło ponad 115 000 nowych samochodów, a marka może się pochwalić stabilną siecią sprzedaży obejmującą 32 autoryzowanych dealerów. Według danych CEPiK w 2023 r. w Polsce zarejestrowano 475 032 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 13,2% w porównaniu do roku 2022.
źródło: materiały prasowe Mazda