Przy coraz większym poziomie skomplikowania samochodów i masowej produkcji od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, gdzie potrzebna jest wizyta w serwisie. Im producent ma większą skalę produkcji, tym akcja serwisowa osiąga większe rozmiary. W przypadku Toyoty w większości przypadków mówimy o bardzo dużej skali problemu.
Toyota ogłasza akcję serwisową dla 1.1 miliona samochodów
Toyota Motor North America ogłosiła w środę akcję serwisową obejmującą około 1,1 miliona modeli Toyota i Lexus na całym świecie. Przyczyną jest wadliwe działanie czujników, które mogą uniemożliwić uruchomienie poduszek powietrznych w przypadku wypadku.
Dotknięte akcją serwisową modele Toyoty to: Avalon i Avalon Hybrid z lat 2020-2021; Camry i Camry Hybrid z lat 2020-2022; Corolla z lat 2020-2021; Highlander i Highlander Hybrid z lat 2020-2021; RAV4 i RAV4 Hybrid z lat 2020-2021 oraz Sienna Hybrid z 2021 roku. Wśród modeli Lexusa objętych akcją są: ES 250 z 2021 roku; ES 300h z lat 2020-2022; oraz ES 350, RX 350 i RX 450h z lat 2020-2021.
Akcja serwisowa z poduszkami powietrznymi w tle
Jak informuje Toyota w komunikacie prasowym, pojazdy te wyposażone są w system klasyfikacji pasażerów (Occupant Classification System) z czujnikami w przednim fotelu pasażera, które mogły zostać nieprawidłowo wyprodukowane, prowadząc do zwarcia. To z kolei może uniemożliwić prawidłową klasyfikację wagi pasażera przez system poduszek powietrznych, co zwiększa ryzyko nieuruchomienia się poduszek w odpowiednim momencie w razie wypadku, co zwiększa ryzyko obrażeń.
Rzecznik Toyoty, Joshua Burns, odmówił komentarza na temat ewentualnych wypadków, obrażeń czy zgonów związanych z tym problemem.
Pierwsza wizyta w ASO już w lutym
Aby naprawić wadę, dealerzy będą sprawdzać czujniki i wymieniać je w razie potrzeby. Właściciele pojazdów zostaną powiadomieni o akcji serwisowej w lutym. Nie wiadomo na razie, czy akcja serwisowa dotyczy również modeli sprzedawanych w Europie.
Być może akcją serwisową będą objęte samochody sprowadzone z rynków zagranicznych do Polski. Na tę chwilę niewiele wiadomo, czy w Polsce znajdują się modele objęte akcją serwisową. Pozostaje czekać na bezpośrednią informację od serwisu Toyoty i Lexusa w kraju.
źródło: autonews.com