Wyniki testów zderzeniowych samochodu MG 5 przeprowadzone przez Australian New Car Assessment Program (ANCAP) rzucają światło na kluczowe aspekty bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. MG 5, otrzymując zero gwiazdek, wyraźnie pokazuje, jak istotne jest ciągłe doskonalenie standardów bezpieczeństwa w pojazdach.
Bardzo niska ochrona dorosłych
Testy wykazały, że ochrona dorosłych pasażerów MG 5 oceniana jest na zaledwie 37%, a ochrona dzieci – na 58%. Co więcej, wyniki w kategoriach ochrony użytkowników dróg i wsparcia systemów bezpieczeństwa są dalekie od zadowalających. Ta sytuacja podkreśla potrzebę intensywniejszych działań ze strony producentów samochodów w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa zarówno pasażerom, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego. Dotyczy to szczególnie mniej popularnych marek samochodów, które dopiero chcą pozyskać nowych klientów.
MG 5 – sedan, jakiego potrzebujemy
Motoryzacja w Europie dotarła do ciekawego punktu rozwoju. Bardzo trudno jest zrobić samochód, który przyciągnie uwagę klientów ceną, racjonalnej pojemności jednostkami napędowymi i funkcjonalnością. Wszystko przez normy, nakazy i zakazy, jakie nałożyła na producentów samochodów na Starym Kontynencie Unia Europejska.
Tymczasem MG 5 jest bardzo ciekawą propozycją dla rodzin, które oczekują klasycznego nadwozia typu sedan i tradycyjnej jednostki napędowej. Pod maską tego samochodu możemy znaleźć między innymi 1.5 litrowy motor o mocy 127 KM bez doładowania. Dla zwolenników silników z doładowaniem mamy tę samą pojemność, ale zwiększoną moc do 178 KM.
Motoryzacja musi się dostosować
Branża motoryzacyjna i ustawodawcy powinni zrozumieć, że bezpieczeństwo nie jest luksusem, ale podstawową potrzebą. Jednak w tworzeniu regulacji trzeba zachować zdrowy rozsądek. Wyniki testów MG 5 stanowią ważny sygnał do przemyśleń i działań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. W obliczu coraz bardziej zaawansowanych technologii i rosnącej świadomości konsumenckiej branża motoryzacyjna stoi przed wyzwaniem ciągłego ulepszania swoich produktów, aby sprostać oczekiwaniom i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo.
Safety upgrades coming to MG 5 sedan after zero-star crash-test rating – Drive
Danger ‼️ Danger ‼️ Will Robinson‼️Danger ‼️
Safety features left off the Australian🇦🇺models to keep it the cheapest car in Australia🇦🇺
🥸🚑🩺🩸👳🏻👳🏻♂️👩🏻🦽🦽🦼🩼🏥⚰️⚱️🪦💀☠️😱 https://t.co/gJz5RmJiDm— Struth (@Struth92701547) December 18, 2023
Jest to szczególnie istotne, jeśli europejski rynek chce otworzyć się na produkty ze Dalekiego Wschodu, gdzie motoryzacja projektowana między innymi w Chinach spełnia inne standardy bezpieczeństwa. Ma jednak dużą zaletę w postaci konkurencyjnej ceny. Niestety wydaje się, że znalezienie kompromisu w tej sprawie jest bardzo trudne i przez dłuższy czas producenci tacy, jak MG będą musieli walczyć ze złymi ocenami w testach bezpieczeństwa.