Audi RS Q e-tron z numerem 204 ma specjalną dekorację
Podczas prezentacji nowego Audi RS Q e-tron hiszpańskiej pary Sainz/Cruz, ujawniono także jego specjalną dekorację „naładowaną pozytywną energią”. Prototyp, który po raz kolejny zostanie poddany najcięższemu testowi na świecie, jakim jest Rajd Dakar oprócz tradycyjnych barw Audi Sport, ma coś jeszcze.
Samochód z numerem 204 może się pochwalić się słowami wsparcia w ilości ponad 10 000 wyrazów, które przesłali fani za pośrednictwem mediów społecznościowych. Taką akcję przeprowadzono w sieci w ramach inicjatywy „Naładowani pozytywną energią”, a zorganizowało ją Audi Spain.
Kampania, która trwała od 6 do 19 listopada zgromadziła ponad 200 000 interakcji. Przekroczyła 9,7 miliona wyświetleń postów opublikowanych za pośrednictwem kanałów Audi Spain i Audi. Co dokładnie znalazło się na prototypie RS Q e-tron Carlosa Saintza i jego pilota Lucasa Cruz’a można obejrzeć za pośrednictwem strony internetowej https://positiveenergy.audi.es dzięki zaawansowanej przeglądarce 3D. Uczestnicy kampanii mogą dodatkowo za pomocą wyszukiwarki zlokalizować, gdzie w pojeździe ukryto wiadomość od nich. Jak wygląda to na prototypie, można zobaczyć na poniższych zdjęciach udostępnionych przez Audi Spain.
Carlos Sainz nie krył emocji i wzruszenia tak wieloma wyrazami wsparcia, wśród których nie zabrakło tych od jego rodziny:
„Jestem bardzo podekscytowany. Zawsze czułem miłość ludzi podczas rywalizacji, na ulicy… Jednak otrzymywanie tych wszystkich wiadomości i noszenie ich na samochodzie jest czymś naprawdę wyjątkowym. Jestem przekonany, że bardzo nam pomogą, nawet przy dodatkowym natarciu na jakąś wydmę, która stawia nam opór.”
Prototypy RS Q e-tron na Rajd Dakar 2024 doczekały się znacznych ulepszeń
Nad bezpieczeństwem i komfortem kierowców podczas przyszłorocznej edycji Rajdu Dakar będą czuwać także inżynierowie Audi Sport. Po zeszłorocznym obiecującym występie, podczas którego doszło do groźnego dachowania prototypu Carlosa Saintza, Audi wprowadziło szereg poprawek po zidentyfikowaniu pięciu kluczowych obszarów, które tego wymagały.
Inżynierowie wzmocnili i zmodyfikowali zawieszenia w celu zmniejszenia szczytowych przyspieszeń pionowych podczas lądowań po dużych skokach. Siedzenia zyskały nową konstrukcję poprzez nowe specjalne piankowanie. Zmodyfikowano także konstrukcję przedniej części podwozia, by lepiej pochłaniała energię powstałą w przypadku mocnego lądowania czołowego. Takiej właśnie doznał Carlos Sainz w ostatniej edycji Rajdu Dakar.
W Audi RS Q e-tron inżynierowie ds. rozwoju technicznego poprawili także niezawodność innowacyjnego układu napędowego. Sprawdzili najmniejsze detale podczas testów w terenie, tak by uniknąć problemów podczas wyścigu. Na przykład nowe elementy mocujące zawieszenie pozostawiają więcej miejsca na kamienie. To po to, by nie dostały się pomiędzy felgę, tarcze hamulcowe i zwrotnice. To mogłoby powodować znaczne uszkodzenia.
Na kolejną edycję Rajdu Dakar RS Q e-tron otrzymało także bardziej wytrzymałe koła i nową generację opon. Takie ze wzmocnionymi ścianami bocznymi zapewni dostawca BF Goodrich. Ostatnie poprawione elementy prototypów trzech par kierowców i pilotów biorących udział w Rajdzie Dakar objęły oświetlenie, optymalizacja akustyki, izolacja i uszczelnienie kabiny, a także nowa konstrukcja maski poprawiająca widoczność.
„W tym roku etapy maratonu będą nowym wyzwaniem, ale jesteśmy przygotowani, odrobiliśmy pracę domową i pokazaliśmy, że jesteśmy silnym i bardzo zjednoczonym zespołem, co w przypadku takiej imprezy jak Dakar jest niezbędne, aby walczyć o zwycięstwo. Nie możemy się doczekać rozpoczęcia wyścigu.”– skomentował przygotowania do Rajdu Dakar Carlos Saintz.