W życiu trzeba zwiększać swoje szanse na sukces, przez odpowiednie przygotowanie. Jeśli chcemy działać skutecznie, dobrze jest skorzystać z raportów i analiz ekspertów. Na ich podstawie wyciągnąć dobre dla siebie wnioski i zabrać się do działania. Okazuje się, że również w przypadku wystawienia ogłoszenia o sprzedaży samochodu, możemy zwiększyć lub zmniejszyć swoje szanse na sukces.
Sklepy to bardzo dobry przykład
Nawet nieregularne wizyty w domach handlowych, które powszechnie nazywamy obecnie galeriami handlowymi, mogą wskazać sezonowość oferty i cykliczność promocji. Zwracające uwagę osób napisy z hasłami „promocja, obniżka lub sale”, pokazują, że w teorii jest to czas konsumenta, który może znaleźć okazję dla siebie. Oczywiście w pewnej grupie produktów faktycznie możemy znaleźć ofertę, która jest czymś więcej niż dobrze opracowanym zabiegiem marketingowym. Podobnie opłaca się spojrzeć na znalezienie najlepszego czasu na sprzedaż auta.
Nowe auto jest zakupem cyklicznym
Przy obecnym poziomie popularności samochodów i sposobie ich wykorzystania istnieje bardzo duża szansa, że w swoim „motoryzacyjnym życiu” kupimy minimum jedno lub dwa auta. Najczęściej jest to większy wydatek w domowym budżecie, do którego stosownie przygotowujemy się od pewnego czasu. Wsparcie finansowe ze strony rodziny lub z banku takich przygotowań również wymaga. Kalendarzowa zima jest czasem dużych wydatków z powodu Świąt Bożego Narodzenia i opłat podsumowujących rok. Ludzie z jednej strony trochę przestają liczyć pieniądze, a z drugiej większe zakupy przenoszą na kolejny rok.
Kiedy jest najlepszy czas na sprzedaż auta?
Dane carVertical wskazują, że marzec jest początkiem wzrostu zainteresowania zakupem samochodów. W tym miesiącu odnotowano aż 8,2% rocznych raportów historii samochodu, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu do stycznia i lutego.
„Wiosną rynek samochodów używanych ożywa. Łatwiejsze warunki pogodowe i bezpieczeństwo jazdy testowej sprawiają, że wielu kupujących decyduje się na zakup właśnie w tym okresie,” wyjaśnia Buzelis. Kwiecień i maj to kolejne miesiące, kiedy popyt rośnie, osiągając odpowiednio 8,4% i 8,5%.
Najlepszym okresem na sprzedaż samochodu jest jednak koniec lata i początek jesieni. Sierpień i wrzesień to miesiące, kiedy najwięcej osób poszukuje samochodów, co potwierdzają statystyki carVertical – 9,1% i 8,9% rocznych raportów. „Wielu kierowców chce zaopatrzyć się w pojazd przed zimą, co sprzyja sprzedającym,” zauważa Buzelis.
Znaczenie ma typ pojazdu
Jak w każdym tego rodzaju przypadku poza samą statystyką warto uwzględnić także typ pojazdu, jaki chcemy sprzedać. Oczywiście w sezonie jesienno-zimowym większe zainteresowanie wzbudzają auta terenowe i SUV-y. Latem szybciej sprzedamy kabriolet lub ładnego klasyka. W okresie zimowym jest bardziej rynek kupującego, ponieważ to właśnie sprzedawcy znajdują się pod ścianą. Latem mamy odwrotną sytuację, ponieważ popyt na różne samochody jest większy. W związku z tym przy sprzedaży auta możemy grać mocniej poziomem ceny.
źródło: carVertical