Nowe Audi RS Q8-S stuningowane przez ABT. Niemiecka odpowiedź na Lamborghini Urusa [ZDJĘCIA]

Choć firmy tunerskie nie mają w ostatnich czasach najłatwiejszego życia, niektórzy z nich wciąż potrafią zaskoczyć nas nowymi, ciekawymi i agresywnymi projektami. Jeden z nich pokazał właśnie niemiecki tuner ABT, który wziął na warsztat najnowsze Audi RS Q8-S. Wielki, mocarny SUV może być ciekawą alternatywą dla Lamborghini Urusa, dalekiego krewniaka samochodu z czterema pierścieniami na masce. 

Audi-RS-Q8-S-5-1536x864
Podaj dalej
  • Audi RS Q8 – tańsza i lepsza alternatywa dla Lamborghini Urusa?
  • Od splittera z włókna węglowego po poprawki w silniku
  • ABT wprowadził także zmiany we wnętrzu

Audi RS Q8 – tańsza i lepsza alternatywa dla Lamborghini Urusa?

Audi-RS-Q8-S-5-1536x864
fot. ABT

Dla wielu osób Audi RS Q8 postrzegane jest jako tańsza i lepsza alternatywa dla Lamborghini Urusa. Niemiecki SUV nie rzuca się w oczy tak bardzo, jak jego włoski kuzyn, co dla wielu kierowców jest ważnym aspektem. Urus krzyczy od razu i nie ukrywa swojego pochodzenia. Audi z kolei można uznać za nieco bardziej dyskretne. 

Choć z drugiej strony jak tu mówić o dyskrecji, gdy pod maską Audi znajduje się 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. W standardzie jednostka generuje moc 591 KM i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 800 Nm. Audi jest też tańsze i z pewnością bardziej praktycznie od Lamborghini. 

Dyskrecji jest jeszcze mniej w wersji przygotowanej przez tunera ABT. Nie jest to zresztą pierwsza wersja z poprawkami. Kilka lat temu Niemcy wypuścili na rynek model RS Q8-R. Wersja S zaprezentowana dziś nie jest tak agresywna jak wersja R, ale wciąż zaskakuje liczbami i wyglądem. 

Audi-RS-Q8-S-5-1536x864
fot. ABT

Od splittera z włókna węglowego po poprawki w silniku 

Niemiecki tuner wprowadził wiele modyfikacji. Zacznijmy od zewnątrz – znajdziemy tu m. in. splitter wykonany z włókna węglowego, obramowanie przedniej osłony chłodnicy z tego samego materiału, czy efektowne aerodynamiczne skrzydła na bocznych osłonach. ABT zamontował także nowy spojler dachowy i odważnie wyglądający dyfuzor. Choć ulepszeń jest dużo i rzucają się w oczy, nie są przesadzone. RS Q8-S wciąż wygląda bardziej dyskretnie od Urusa. 

To jednak nie wszystkie poprawki. Ten konkretny egzemplarz otrzymał także zestaw ogromnych 23-calowych felg aluminiowych. Są one pomalowane błyszczącym, czarnym lakierem. Nie wiemy, jak jeździ się na tak dużych felgach, ale tuner z pewnością odpowiednio to przetestował. Jeśli jednak nie będziecie zainteresowani tak wielkimi kołami, ABT oferuje także do swojego pakietu nieco mniejsze, 22-calowe koła. 

W standardowym SUV-ie Audi RS Q8 generuje 591 KM i dysponuje momentem 800 Nm. Nowa jednostka sterująca niemieckiego tunera podnosi moc do 690 KM, a moment wzrasta do 880 Nm. Pojawił się także nowy układ wydechowy razem z nowym tylnym tłumikiem i wymienną rurą tłumika środkowego. 

Audi-RS-Q8-S-5-1536x864
fot. ABT

ABT wprowadził także zmiany we wnętrzu 

Musimy przyznać, że firmy tunerskie bardzo często przekraczają pewną granicę dobrego smaku. Do takich z pewnością należy Mansory, jednak ABT utrzymuje wszystko w ryzach. 

Jeśli jednak wymienione poprawki nie są dla ciebie wystarczające, możesz poprosić tunera o dostosowanie swojego wnętrza. Tutaj możemy liczyć na gałkę zmiany biegów z włókna węglowego, czy elementy deski rozdzielczej wykonane z tego samego materiału. Możemy poprosić także o siedzenia światła, czy unikalny przycisk start-stop.

Przeczytaj również