Prototyp sugeruje, że to będzie pierwsze Audi A5 Avant
Audi realizuje swój plan i wdraża w życie zmiany dotyczące struktury i nazewnictwa swoich modeli. W Niemczech przyłapano na ulicach nowe Audi A5, czyli przemianowane Audi A4, co oznacza, że producent wkracza w fazę przedprodukcyjnych testów.
Jak widzimy na udostępnionych przez Motor1 zdjęciach, linia nadwozia uderzająco nawiązuje do obecnego Audi A4 Avant. W związku z tym, że prezentowany samochód nie ma za wiele do ukrycia, możemy dostrzec zmiany w języku projektowania modelu. Widać to przede wszystkim w projekcie zderzaka i sześciokątnej osłony chłodnicy, a także w odchylonych w tył reflektorach.
Nieco ukryte tyle światła wyglądają na te, które połączone są taśmą LED od jednego do drugiego boku samochodu. Tylna szyba sprawia wrażenie węższej od tej, jaka znajduje się w obecnym Audi A4 B9. Przeprojektowano także tylny zderzak, a skrzydło dachowe jest wyraźniejsze.
Całość wygląda tak jak zawsze w modelach od Audi – elegancko i nowocześnie. Musimy przyznać, że fani modeli spalinowych wkrótce zyskają szansę nabycia kolejnego ciekawego modelu. Tym razem jednak z zastosowaniem nowego nazewnictwa.
Producent premium przygotowuje nową ofertę – spalinową i elektryczną
Już na początku 2023 roku Audi ogłosiło plany zmian, jakich planuje dokonać wobec struktury nazewnictwa swojej gamy modeli. Teraz producent kieruje się zasadą, według której parzyste modele, tj. A4 zyskają elektryczny silnik, a nieparzyste spalinowy.
Dlatego dziś oferowany model A4, przemianuje na A5 spalinowe, natomiast większe A6 przejdzie do rodziny A7. Idąc tym tokiem realizacji zaplanowanych zmian na zdjęciach szpiegowskich udostępnionych w galerii tutaj, oglądamy prototyp nowego A5 Avant. Na razie w tym konkretnym egzemplarzu według informacji Motor1, wykorzystano silnik benzynowy. Co więcej, sfotografowane nowe A5 według mediów producent wyposaży w hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV). Tego typu technologia zyskuje na znaczeniu, bo pozwala utrzymać niski średni poziom emisji w gamie modeli spalinowych.
Według plotek będzie można wybierać pomiędzy kilkoma wersjami PHEV. Ponadto model ma być dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zelektryfikowane silniki będą pracować także w parze z 48-woltową technologią miękkiej hybrydy (MHEV). Według niepotwierdzonych informacji nowe Audi A5 Avant zadebiutuje w pierwszej połowie 2024 r.
Z kolei w przyszłości pojawią się elektryczne A4 i A6. W pierwszej kolejności zapowiedziano premierę wyczekiwanej elektrycznej szóstki. Według dzisiejszej wiedzy ma to nastąpić pod koniec pierwszego kwartału 2024 r. To dlatego, że przybędzie niedługo po premierze elektrycznego SUV-a Audi Q6 e-tron. Nowy elektryczny SUV oprócz nowej platformy PPE, otrzyma nową architekturę elektroniki E3.
Do 2027 r producent zamierza oferować ponad 20 modeli opartych na najnowszej platformie PPE.