Najnowszy raport nie pozostawia wątpliwości. Chińskie samochody są coraz większym zagrożeniem dla europejskich koncernów
W najnowszym raporcie Euro NCAP postanowiło zająć się chińskimi samochodami elektrycznymi, takimi jak BYD, XPENG, NIO i Lucid. Chińczycy mocno się rozwinęli – co jasno można wyczytać z nowych testów zderzeniowych. Ich tańsze modele jak na razie nie zachwycają, jednak ich eksportowe samochody nie mają się czego wstydzić w porównaniu do samochodów europejskich. Wszystkie auta, które zostały przetestowane w Euro NCAP otrzymało najwyższą możliwą ocenę w postaci pięciu gwiazdek i wysokie oceny w każdej z kategorii. Przetestowano samochody z kilku różnych segmentów, a wyniki dla Chińczyków są naprawdę bardzo optymistyczne, co warto w tym momencie tutaj podkreślić. Testy wyszły bowiem bardzo dobrze, co zobaczycie w poniższych wynikach, które szczegółowo prezentujemy.
BYD SEAL – test zderzeniowy. 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych – 89 proc.
Bezpieczeństwo dzieci – 87proc.
Bezpieczeństwo pieszych – 82 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 76 proc.
XPENG P7 – test zderzeniowy. 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych – 87 proc.
Bezpieczeństwo dzieci – 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych – 81 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 78 proc.
BYD DOLPHIN – test zderzeniowy. 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych – 89 proc.
Bezpieczeństwo dzieci – 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych – 85 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 79 proc.
NIO EL7 – test zderzeniowy. 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych – 93 proc.
Bezpieczeństwo dzieci – 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych – 80 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 79 proc.
NIO ET5 – test zderzeniowy. 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych – 96 proc.
Bezpieczeństwo dzieci – 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych – 83 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 81 proc.
Lucid Air – test zderzeniowy. 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych – 90 proc.
Bezpieczeństwo dzieci – 91 proc.
Bezpieczeństwo pieszych – 78 proc.
Systemy bezpieczeństwa – 84 proc.
Chińskie auta świetnie wypadły w teście Euro NCAP. Dominacja rynku coraz bliżej
Testy Euro NCAP biorą pod uwagę zmianę klimatu. Europejska organizacja apeluje do producentów, aby ci w swoich samochodach instalowali systemy wykrywania obecności dziecka. System ma generować ostrzeżenie, kiedy w aucie pozostanie dziecko lub niemowle. Oba testowane modele BYD mają ten system. W testach oceniane jest też automatyczne odblokowywanie drzwi auta pod wodą oraz to, jak długo po zanurzeniu można korzystać z elektrycznie odsuwanych szyb. Chińskie modele także w tych zestawieniach pokazały się z dobrej strony, co może napawać optymizmem. Europa ma się czego bać, Chiny jak widać nie śpią.