Używany Diesel budzi emocje do dziś
Jeśli nie jesteś fanem wielkich ekranów na desce rozdzielczej i małych silników pod maską, ten Diesel jest idealny dla ciebie. Dziś nie można kupić już podobnego samochodu tej klasy nawet u producentów premium takich jak Mercedes, który niedawno wycofał ze swojej oferty wszystkie silniki V6 i V8. Nawet niemiecki producent korzysta dziś już tylko z rzędowych, turbodoładowanych jednostek. Co prawda są one nawet mocniejsze od starszych V6, czy V8, ale z kulturą pracy, dźwiękiem i romantyzmem nie mają zbyt wiele wspólnego.
Jeszcze nie tak dawno nawet „zwykli” producenci potrafili oczarować jakimś konkretnym modelem, który otrzymywał duży silnik. W tym konkretnym przypadku mówimy o Renault Laguna, które było produkowane do 2015 roku. Ostatnia generacja francuskiego klasyka dostępna była nawet z sześciocylindrowym silnikami. Z dzisiejszego punktu widzenia takie coś jest nie do pomyślenia.
Pod maską Laguny w najbardziej gorącej wersji pracowało benzynowe 3,5 V6. Silnik ten generował 238 KM i dysponował momentem 330 Nm. Drugim równie ciekawym, a z punktu widzenia codziennego użytkowania pewnie i nawet ciekawszym silnikiem, było 3.0 V6 dCi o mocy 235 KM i 450 Nm. Silnik ten był rzadkością, a diesel w Lagunie potrafił rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosiła 242 km/h. Co więcej, silnik ten dostępny był we wszystkich rodzajach nadwozia.
Świetne wyposażenie, niski przebieg i śmiesznie niska cena
Kiedyś silniki V6 mogliśmy znaleźć u większej liczby producentów, takich jak Alfa Romeo, Volkswagen, czy Skoda. W czasie, gdy Renault Laguna była dostępna jako nowa, tylko Francuzi ze „zwyczajnych” producentów mieli taki silnik w swojej ofercie. Dziś nie mają jednak niczego, co mogłoby być chociaż zbliżone do takiej Laguny. Dużo większy Talisman był dostępny co prawda z silnikiem typu diesel, ale miał on pojemność 1.6 i dysponował mocą 160 KM. W porównaniu z poprzednim V6, to brzmi niemal jak żart, prawda?
Jeśli jednak marzy ci się taki Diesel V6, dziś pojawia się nietypowa okazja. Wybór tego typu jednostek w całej Europie jest naprawdę niewielki. Więc jeśli już pojawia się jakiś egzemplarz, budzi on naprawdę spore zainteresowanie. Wyposażenie w tych modelach zawsze jest z najwyższej półki, ale często mamy do czynienia z wysokimi przebiegami, najczęściej jest to też nadwozie coupé.
Tym razem przebieg nie powinien być jednak problemem, bowiem ten francuski Diesel zrobil zaledwie 112 000 kilometrów. Samochód jest w naprawdę ładnym stanie i jest dostępny w Monachium, gdzie można kupić go za 8900 euro (40 000 zł). To śmieszna cena jak za samochód z taką technologią.
Oczywiście, samo Renault Laguna nie jest idealnym samochodem i z pewnością nie spodoba się każdemu. Ale ma ono także swój urok, tym bardziej z jednostką V6 pod maską.