Włoscy dziennikarze z portalu motor1 zabrali właśnie taki samochód na trasę testową z Rzymu do Forli. SUV zanotował doskonałą średnią 4,4 l/100 km. Nieźle, jak na dużego hybrydowego SUV-a z silnikiem benzynowym 2.5 i całkowitą mocą 222 KM, prawda?
Toyota wypadła najlepiej w swojej klasie w testach spalania
SUV pokonał testowaną wcześniej Hondę CR-V Hybrid, której zużycie wyniosło 5,3 l/100 km. Co ciekawe, RAV4 Hybrid poprawia także nieznacznie wynik uzyskany przez mniejsza Toyotę CH-R Hybrid, która spaliła 4,43 l/100 km. Pokonała nawet Kię Niro Hybrid (4,43 l/100 km).
Jedynym hybrydowym SUV-em w rankingu zużycia paliwa, który wypada lepiej niż Toyota, jest mniejszy Lexus UX 250h 2WD, który zużywa średnio 4,35 l/100 km.
Testowany samochód to Toyota RAV4 Hybrid AWD-i z konfiguracją Style. Oferuje całkiem sporo już w standardzie. Znajdziemy tu m. in. 18-calowe koła, w pełni diodowe reflektory, czujniki parkowania z kamerą, czy dwustrefową klimatyzację. Jest także tempomat, sterowana elektrycznie klapa, czy system multimediów z 8-calowym wyświetlaczem.
SUV jest wygodny i stylowy
Komfort i styl dodatkowo zwiększa perłowobiały lakier i szklany szyberdach, co daje łączną cenę 200 000 zł. Samochód jest bardzo praktyczny, duży i zdolny do przewożenia nawet sporych ładunków. Włoscy dziennikarze zwrócili także uwagę na brak hałasu i relaks podczas dłuższych podróży.
Oprócz wydajności wykazanej na standardowej trasie 360 kilometrów przy stałej prędkości, Toyota ma dobre wyniki także w innych dziedzinach. Japoński SUV w ruchu miejskim zużywa 6,4 l/100 kilometrów, a na wymagającej trasie autostradowej 5,9 l/100 km.
W trybie ekonomicznym SUV na trasie jest w stanie zejść nawet do 3,6 l/100 kilometrów, natomiast w normalnej jeździe wynik będzie oscylował około 5,2 l/100 kilometrów. Podobnie jak większość pełnych hybryd Toyoty, RAV4 również nie przekracza trzech kilometrów w trybie czysto elektrycznym.