Sauber złamał przepisy?
Podczas prezentacji nowego modelu Alfy Romeo, zespół przedstawił również malowanie auta, na którym znalazły się logotypy nowego sponsora tytularnego. Firma Stake jest internetowym kasynem i portalem hazardowym zarejestrowanym w Curacao. Reklamowanie takiej działalności w wielu miejscach na świecie jest zabronione, w tym w Szwajcarii, gdzie odbyła się prezentacja.
Blick poinformował już, że logo marki będzie widoczne tylko na kilku wyścigach, w związku z wieloma zakazami promocji hazardu. Prezentacja auta przyciągnęła jednak uwagę szwajcarskiej Federalnej Rady Gier.
– Jeśli ESBK sprawdzi sprawę i rozpocznie dochodzenie, może mieć to konsekwencje karne – mówił Ruedi Schneider, zastępca szefa zarządu.
Bez obaw
Sauber jeszcze przed pojawieniem się problemów informuje, że nie złamał w żaden sposób prawa.
– Stake potwierdził nam, że firma nie kieruje swoich gier na rynek szwajcarski. Domena jest zablokowana w Szwajcarii i podejmowane sa dalsze środki, by uniemożliwić szwajcarskim użytkownikom dostępu do usług – komentowała ekipa.
– Jako zespół zawsze przestrzegamy wszystkich obowiązujących przepisów lokalnych i FIA – dodano.
Sauber planuje w miejscach, gdzie zakazane jest reklamowanie marki Stake, zastępowanie jej logiem „Kick”. Jest to platforma do transmisji gier na żywo należącej do Stake.
Alfa Romeo stawia na C43
W Zurychu i Hinwil dokonano prezentacji modelu C43, który ma podbić tory Formuły 1. Po rozstanie z PKN ORLEN i połączeniu sił z marką Stake, auto przybrało czerwono-czarne barwy. Za kierownicą zasiądą tak samo jak w zeszłym roku Valtteri Bottas i Guanyu Zhou.
Malowanie zaprojektowane przez Centro Stile Alfa Romeo, obejmuje rosnącą gamę marek związanych z zespołem. Najwięcej miejsca przeznaczono dla nowego partnera tytularnego: marki Stake. Jak sam określił się zespół, w ostatnich latach stał się jednym z liderów w poszukiwaniach świeżego podejścia do marketingu, z niezrównanym poziomem dostępu i ciągłym dążeniem do innowacji.