Przygoński w Top 10
Na start rywalizacji organizatorzy przygotowali mierzący trzynaście kilometrów prolog w okolicy bazy imprezy: Sea Camp. Była to jedyna próba imprezy, z którą zawodnicy mogli się zapoznać przed rozpoczęciem jazd. Nie można było jednak tego robić w pojazdach przygotowywanych do rywalizacji i innych napędzanych silnikami spalinowymi. Dopuszczone do zapoznania zostały jedynie rowery i hulajnogi. Ci bardziej precyzyjni mogli poznać próbę spacerując.
Rajdowo-rallycrossowy charakter próby sprawił, że na czele znaleźli się zawodnicy specjalizujący się w swojej karierze w tego typu rywalizacji. Najszybszy był broniący barw Audi: Mattias Ekstrom. Szwed o sekundę pokonał dziewięciokrotnego rajdowego mistrza świata: Sebastiena Loeba. Podium prologu uzupełnił Stephane Peterhansel w kolejnym Audi. Francuz do zespołowego kolegi stracił jedenaście sekund. Czołową piątkę uzupełnili Nasser Al-Attiyah (+0:12) oraz Guerlain Chicherit (+0:13).
Jakub Przygoński w nowym Mini z X-Raidu rozpoczął rywalizację od ósmego czasu. Poza wspomnianą czołową piątkę przed Polakiem znaleźli się jeszcze Carlos Sainz oraz Yazeed Al-Rajhi. Do najszybszego kierowca wspierany przez PLATINUM ORLEN Oil stracił szesnaście sekund.
Martin Prokop w napędzanym pięciolitrowym silnikiem V8 z Mustanga znalazł się na dwunastej pozycji. Do Ekstroma Czech stracił dwadzieścia dwie sekundy.
Walka dopiero się zaczyna
Trzynastokilometrowy prolog był zaledwie króciutką rozgrzewką przed tym, co czeka zawodników dalej. Jutro cała stawka pozostanie w Sea Camp, ale trasa wokół pierwszej bazy imprezy będzie liczyć 601 kilometrów. 367 kilometrów będzie stanowił odcinek specjalny.
Organizatorzy zapowiedzieli, że na trasie znajdą się zarówno piaszczyste fragmenty, jak i kamienie oraz zwykłe szutrowe drogi. Pod koniec pojawią się pierwsze wydmy. Etap nie jest oceniany jako szczególnie trudny, ale start rywalizacji może spowodować, że pojawią się pierwsze niespodzianki. Każdy będzie chciał pokazać się z jak najlepszej strony, co może przyczynić się do większej liczby błędów.