Renault Megane E-Tech elektryczny to prawdziwy zbiór innowacji

Układ napędowy, który montowany jest w nowym Megane E-Tech elektrycznym został opracowany przez Alians. Jest on produkowany we Francji dla Renault oraz dla Nissana w Japonii. Zdecydowanie charakteryzuje go optymalna wydajność przy zapewnieniu przyjemności jazdy – wszystko to dzięki dynamicznym i płynnym przyspieszeniom.

Renault Megane E-Tech elektryczny to prawdziwy zbiór innowacji
Podaj dalej

Zupełnie nowe rozwiązania

,,Aby zapewnić silnikowi elektrycznemu wysoką wydajność, należy go wyposażyć w bardzo skuteczny układ chłodzenia. W tym celu opracowaliśmy wraz z kolegami z Japonii i z zakładu w Cléon dwa innowacyjne rozwiązania objęte wnioskami patentowymi. Pierwsze z nich dotyczy olejowego układu chłodzenia silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem. Polega na rozmieszczeniu w strategicznych punktach silnika dysz zraszających, które jednocześnie chłodzą uzwojenia stojana i wirnika. Drugie rozwiązanie wykorzystuje dynamikę wirnika dzięki układowi gwiaździstych pierścieni zwiększających skuteczność chłodzenia silnika poprzez rozpryskiwanie oleju w kierunku wiązek uzwojenia stojana”. – powiedział Fabrice Bernardin, kierownik zespołu ds. e-technologii w dyrekcji ds. inżynierii Renault

System chłodzenia, który przebija wszystko, co znane

2022-Renault-Megane-E-4

Nie da się ukryć, że nowy system chłodzenia olejem silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem montowany ma w sobie kilka zalet. Strategicznie rozmieszczone cztery dysze zraszające uzwojenie, równoczesne chłodzenie wirnika i stojana silnika elektrycznego zwiększają sprawność nowego Megane E-Tech. Dzięki bardziej zwartej budowie silnik stał się o 33 proc. lżejszy niż poprzednia generacja, a idzie za tym mniejsze zużycie energii. Najważniejsze jednak jest to, że napęd ten daje niezwykłą przyjemność z jazdy. Bardziej dynamiczne i płynne ruszanie z miejsca, a także przyspieszenie w każdej sytuacji to jest to, o czym marzy każdy kierowca.

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj również