Zupełnie nowe rozwiązania
,,Aby zapewnić silnikowi elektrycznemu wysoką wydajność, należy go wyposażyć w bardzo skuteczny układ chłodzenia. W tym celu opracowaliśmy wraz z kolegami z Japonii i z zakładu w Cléon dwa innowacyjne rozwiązania objęte wnioskami patentowymi. Pierwsze z nich dotyczy olejowego układu chłodzenia silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem. Polega na rozmieszczeniu w strategicznych punktach silnika dysz zraszających, które jednocześnie chłodzą uzwojenia stojana i wirnika. Drugie rozwiązanie wykorzystuje dynamikę wirnika dzięki układowi gwiaździstych pierścieni zwiększających skuteczność chłodzenia silnika poprzez rozpryskiwanie oleju w kierunku wiązek uzwojenia stojana”. – powiedział Fabrice Bernardin, kierownik zespołu ds. e-technologii w dyrekcji ds. inżynierii Renault
System chłodzenia, który przebija wszystko, co znane
Nie da się ukryć, że nowy system chłodzenia olejem silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem montowany ma w sobie kilka zalet. Strategicznie rozmieszczone cztery dysze zraszające uzwojenie, równoczesne chłodzenie wirnika i stojana silnika elektrycznego zwiększają sprawność nowego Megane E-Tech. Dzięki bardziej zwartej budowie silnik stał się o 33 proc. lżejszy niż poprzednia generacja, a idzie za tym mniejsze zużycie energii. Najważniejsze jednak jest to, że napęd ten daje niezwykłą przyjemność z jazdy. Bardziej dynamiczne i płynne ruszanie z miejsca, a także przyspieszenie w każdej sytuacji to jest to, o czym marzy każdy kierowca.