Francuski Peugeot 208 już w najtańszej wersji jest mocniejszy niż Dacia
Wyniki sprzedaży mówią jasno, że po tej stronie Atlantyku królem sprzedaży nie jest rumuńska Dacia. W czerwcu hitem wśród Europejczyków okazał się Peugeot 208. Co takiego oferuje francuski producent, który ściągnął z najwyższego miejsca na podium Dacię Sandero?
Peugeot 208 to świetna propozycja na co dzień. Samochód ma 4,055 metra długości i oferuje nam aż 311 litrów bagażnika. Pod maską do wyboru dostępne są silniki benzynowe o mocy 75 KM, 100 KM lub 130 KM. Dla fanów oszczędnego diesla też coś się znajdzie- 100-konny silnik.
Pod względem kosztów tankowania sytuacja wygląda bardzo atrakcyjnie. Zużycie paliwa startuje od 4 litrów na 100 km w wersji z silnikiem Diesla. Maksymalne 5 litrów na 100 km spalą wersje benzynowe na dystansie tylu samych kilometrów.
Europejczycy ewidentnie postawili na niskie zużycie paliwa, bo nawet 130-konny Peugeot nie spali więcej niż 5 litrów na 100 km. Dacia Sandero jak przystało na SUV-a, spala więcej oferując moc jedynie 100 KM.
Jakie wersje wykończenia francuskiego modelu oferuje wersja podstawowa?
Najprostsza wersja eleganckiego Peugeota 208, bohatera czerwcowej sprzedaży nazywa się Like. W tej konfiguracji model oferuje 15-calowe stalowe felgi, regulowane i podgrzewane lusterka, ekran LCD, czujnik ciśnienia opon, tempomat z ograniczeniem prędkości oraz fotel kierowcy z regulacją wysokości.
Samochód wyposażono również w cyfrowe radio, Bluetooth, przednie USB, reflektory halogenowe i regulowaną kierownicę oraz inne udogodnienia. W samej Hiszpanii, gdzie nie jest numerem jeden, Francuzi przyciągnęli ceną i stylizacją 8500 osób. Oszczędny i elegancki samochód nieco droższy od mniej urokliwej Dacii sprzedaje się świetnie.
Najtańsza opcja Peugeota 208 kosztuje 71 900 zł. Posiada trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra o mocy 75 KM, napęd na przednie koła i manualną skrzynię biegów.