Nowe Porsche 911 GT3 R
Seria wyścigowa GT3 jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej. Mocno przerobione wersje drogowych samochodów sportowych ścigają się na całym świecie. Dziś Porsche pokazało swojego rywala na rok 2023 – oto nowe Porsche 911 GT3 R.
Biorąc pod uwagę, że klasa GT3 wykorzystuje system równowagi osiągów, aby zminimalizować korzyści osiągów samochodu, inżynierowie Porsche nie przywiązywali wagi do tempa podczas projektowania nowego GT3 R. Zamiast tego chcieli poszerzyć zakres osiągów, aby zapewnić większą spójność na torze.
Kluczem do tego jest nowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra. Zapewnia on szerszy zakres momentu obrotowego i produkuje do 557 KM. Nie ma turbiny, a przechylenie go do przodu o 5,5 stopnia pozwoliło na lepszy skok tylnego dyfuzora. Pozostałe urządzenia zostały przesunięte do przodu, aby lepiej rozłożyć masę.
Mniejsze zużycie opon i bezpieczeństwo
Podobnie jak drogowe 911 GT3, również GT3 R ma przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami. Zostało ono jednak przerobione, aby zapewnić większą precyzję kierowania i mniejsze zużycie opon. Z tyłu Porsche zdecydowało się na wielowahaczową konstrukcję. Tylna oś została przesunięta do tyłu o 48 mm, odciążając tylne opony.
Porsche zdecydowało się na amortyzatory KW i twierdzi, że część technologii zawieszenia pochodzi bezpośrednio z 911 RSR, które ściga się w wyższej klasie GTE. Hamulce są dostarczane przez brytyjską firmę AP Racing.
Większość spuchniętych paneli nadwozia GT3 R jest wykonana z włókna węglowego, co zapewnia masę podstawową 1250 kg. Podwozie zostało zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki, aby zapewnić bardziej przystępne osiągi.
Nowe GT3 R ma nawet kierownicę z włókna węglowego z mnóstwem podświetlanych elementów sterujących do regulacji. Porsche wyposażyło też deskę rozdzielczą w 10,3-calowy wyświetlacz, siatkę i klatkę bezpieczeństwa. Samochód będzie kosztował 511 tysięcy euro.