Honda krzyczy: „Jestem hardkorem!”
Po wielu spekulacjach na temat układu napędowego modelu Honda ujawniła, że nowy Type R będzie miał pod maską 2-litrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów. To dobrze znana jednostka 17YM z poprzedniego samochodu, połączona z ulepszoną 6-biegową manualną skrzynią biegów. Modele „głównego nurtu” przeszły już w Europie na napęd hybrydowy i najprawdopodobniej będzie to ostatni model wyłącznie z silnikiem spalinowym.
Honda twierdzi, że ulepszony silnik z nową turbosprężarką i kompaktową obudową jest najmocniejszym VTEC w historii. Pomaga „zapewnić najszybszą, najbardziej uzależniającą, a jednocześnie bezpieczną i satysfakcjonującą jazdę” w historii Type R. Ulepszone zostały również hamulce z „kontrolą temperatury i chłodzeniem powietrzem”.
Japońska firma nie ujawniła szczegółowych statystyk osiągów, ale twierdzi, że nowy Type R będzie miał lepszy stosunek mocy do masy, moment obrotowy i prędkość maksymalną w porównaniu z poprzednim modelem. Honda wykorzystuje jeden z najmocniejszych silników na litr w swojej klasie. Poprzedni samochód, który miał 316 KM, ważył 1380 kg, rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosiła 270 km/h – i wydaje się, że zamiennik przyniesie subtelne ulepszenia we wszystkich dziedzinach.
Najszybsza ośka w historii
W środku Honda wprowadza podobne ulepszenia, co do niedawno zaprezentowanego Civica e:HEV. Sportowy charakter Type R wyróżnia 10,2 calowy ekran dotykowy, specjalnie zaprojektowany cyfrowy kokpit, czerwona tapicerka, czy sportowe fotele.
Poprzednia wersja Type R miała bardzo wyrazisty wygląd zewnętrzny, jednak nowa Honda jest bardziej dyskretna. Znalazło się jednak miejsce dla dużego tylnego skrzydła, lekkich 19-calowych kół i opon Michelin Pilot Sport 4S. Inne unikalne cechy konstrukcyjne obejmują większy dolny grill, dodane otwory wentylacyjne przedniego zderzaka i zmienioną maskę. Wszystko po to, by poprawić przepływ powietrza do silnika.
Honda podkreślała lepsze osiągi Type R przez cały okres przygotowań do prezentacji. Przed premierą okrążył 4-kilometrowy tor Suzuka w Japonii w czasie 1:23,120 s. .To nowy rekord okrążenia dla samochodów z napędem na przednie koła.