Przed wami nowy model Opel Astra Sports Tourer
Oprócz napędu elektrycznego pod maskę nowej Astry Sports Tourer trafią też bardzo oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W przypadku wersji hybrydowej plug‑in początkowo dostępny będzie zespół o łącznej mocy 133 kW (180 KM), a później dołączy do niego wersja o mocy 165 kW (225 KM). Zużycie paliwa według WLTP1 w zależności od wersji napędu wynosi 5,9-1,1 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 133-25 g/km. Astra Sports Tourer kontynuuje również ofensywę elektryczną Opla, gdyż już w 2023 r. do oferty dołączy wersja z napędem w pełni elektrycznym.
Wraz z pięciodrzwiową siostrzaną wersją hatchback, wyjątkowo elegancka Astra Sports Tourer jest stylistyczną deklaracją Opla i pierwszym kombi tej marki zaprojektowanym zgodnie z koncepcją określaną jako śmiała i przejrzysta. Jednak mimo wszystkich emocji nowa Sports Tourer zachowuje atuty i funkcjonalność swoich poprzedników. Ponadto samochód będzie dostępny z opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem. Nowy model z dachem w kontrastującym kolorze wydaje się jeszcze smuklejszy i dłuższy.
Motyw Opel Vizor, stanowiący nowe oblicze marki, jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome – ostre przetłoczenie na masce silnika i światła do jazdy dziennej stylizowane na skrzydła – łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”.
Opel jak zwykle postawił na elegancję i niezawodność
Wnętrze to również ogromny stylistyczny skok do przodu, zgodnie z mottem „detoks na maksa”. W pełni cyfrowy interfejs HMI (człowiek-maszyna) kokpitu Pure Panel jest minimalistyczny i intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.