Wielkie dzieła motoryzacji elektrycznej Lexusa
Lexus Electrified Sport Concept stanowił najistotniejszy fragment wystawy Electric Avenue, podczas której prezentowane były pojazdy bezemisyjne. Widzowie mogli zaobserwować dyskretne nawiązania do rzadkiego i cenionego Lexusa LFA w stylistyce pojazdu. Ten niezwykły samochód z ubiegłej dekady ceniony był za swój silnik o dużej mocy i pięknym brzmieniu. Lexus Electrified Sport Concept jest ucieleśnieniem możliwości, które daje inżynierom oraz stylistom napęd elektryczny. Marka szacuje, że pojazd będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w nieco więcej niż 2 sekundy, a baterie ze stałym elektrolitem umożliwią mu uzyskać zasięg ponad 700 km.
Na wystawie Electric Avenue Lexus nie zaprezentował tylko wizję przyszłości, ale także postawił na prezentacje aktualnych modeli elektrycznych. Pojawiły się tam SUV RZ 450e oraz miejski crossover UX 300e.
Prawdziwi pionierzy wśród pojazdów elektrycznych
Lexus RZ 450e zadebiutował na światowej scenie w kwietniu. Co ciekawe, przyjmowanie zamówień na niego rozpocznie się jeszcze w tym roku. Ten ekskluzywny SUV jest pierwszym elektrycznym autem marki zbudowanym od podstaw. Wykorzystano stworzoną specjalnie, aby go zbudować, platformę e-TNGA zapewniającą nisko położony środek ciężkości, a także wysoką sztywność nadwozia. W ten sposób zgodnie z zasadami Lexus Driving Signature pojazd prowadzi się pewnie i komfortowo. Samochód dużemu rozstawowi osi zawdzięcza bardzo dużą przestronność kabiny. Dodatkowo mocna bateria litowo-jonowa stanowi integralną część podwozia, którą umieszczono pod podłogą. Przez cały czas jej stan jest monitorowany przez najnowsze technologie, aby mogła służyć wiele lat z wysoką wydajnością.
Elektryczna odmiana miejskiego crossovera UX 300e zaprezentowana w 2020 roku stała się ikoną strategii Lexus Electrified. Pojazd łączy wszystko, co najlepsze – zaczynając od bezemisyjności z najwyższą jakością wykonania, a kończąc na wyrafinowaniu charakterystycznym dla Lexusa. Co ciekawe, napęd elektryczny znajdujący się w pojeździe, wykorzystuje baterię litowo-jonową. Aby utrzymać nisko położony środek ciężkości, została ona umieszczona pod podłogą. Elektryczny silnik jest w stanie wytworzyć 204 KM/150 kW, a sam pojazd może pokonać do 315 km w cyklu mieszanym.