Pojawienie się tego samochodu to nie przypadek
Mazdę 787B wyposażono w czterowirnikowy silnik Wankla. Warto również wspomnieć o tym, że została ona pierwszym japońskim samochodem, któremu udało się wygrać słynny 24-godzinny wyścig Le Mans w 1991 roku. Po upływie niemal dekady widzowie będą mogli znowu usłyszeć charakterystyczny i porywający ryk silnika rotacyjnego tego pojazdu podczas Le Mans Classic 2022.
Model 787B miał wystąpić w zeszłorocznym Le Mans Classic, aby uczcić 30. rocznicę zwycięstwa. Niestety całe wydarzenie zostało przełożone na bieżący rok z powodu trwającej w tamtym czasie pandemii koronawirusa. Za sprawą wsparcia firmy Spark – producenta modeli samochodów, 29-krotny uczestnik wyścigu Le Mans – Yojiro Terada, któremu w Japonii udało się wywalczyć ksywkę ,,Mr Le Mans”, co ciekawe, to właśnie on poprowadzi Mazdę 787B podczas demonstracyjnych okrążeń 1 i 2 lipca, w dniach wyścigów prototypów Grupy C.
Parę słów o samym turnieju:
Le Mans Classic znane jest jako bardzo prestiżowa impreza organizowana co dwa lata na torze Circuit de la Sarthe, na którym licznie biorą udział słynne pojazdy wyścigowe, mające na swoim koncie udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Samochody znajdujące się w Grupie C zostały podzielone według okresu historycznego i mają rywalizować w 60-minutowych wyścigach. W tym roku mają pojawić się samochody, które zapisały się w historii złotymi literami. Mowa tu o pojazdach takich jak: Toyota TOM’s 85C, Porsche 962, Jaguary XJR i Peugeot 905.