Opony na cenzurowanym
Goodyear, amerykańskie przedsiębiorstwo, które jest trzecim na świecie pod względem wielkości producentem opon i gumy, w tym roku odpowiedzialne jest za dostawę ogumienia do serii WTCR. Puchar świata samochodów aut turystycznych zastąpił wcześniejsze mistrzostwa świata. W ten weekend kierowcy mieli rywalizować na kultowej pętli północnej toru Nurburgring. Zawodnicy musieli jednak obejść się smakiem.
W treningach oraz w kwalifikacjach kierowcy mieli problemy z oponami. Sędziowie, organizatorzy oraz producent ogumienia postanowili po konsultacjach odwołać wyścigową rywalizację. W komunikacie możemy przeczytać, że kwestie bezpieczeństwa, w tym zdrowie i życie są najważniejsze.
Czytaj też: Hybrydy zbyt gorące! Topniejące buty to najmniejszy problem
Producent potwierdził, że nie jest w stanie zagwarantować, że opony przygotowane do rywalizacji będą zachowywać się zgodnie z założeniami. Ponadto marka nie mogła podać przyczyn problemów, które pojawiły się podczas wcześniejszych sesji. Konieczne jest przeprowadzenie wyczerpującego procesu analizy danych.
Goodyear wydał oświadczenie
– Podczas kwalifikacji i treningów do wyścigów FIA WTCR w Niemczech na torze Nurburgring Nordschleife wiele zespołów zgłosiło uszkodzenie ogumienia. Podczas różnych sesji używano opon z różnych partii produkcyjnych. Nie było różnicy w wydajności, ani w trwałości między partiami. Przeprowadziliśmy wstępny przegląd identyfikowania zgłaszanych partii produkcyjnych. Dotychczasowa analiza, łącznie z inspekcją zwróconych opon, nie wykazała żadnych problemów specyfikacji produkcyjnej – czytam w oświadczeniu marki.
– Potrzebna jest dalsza analiza zgłoszonych warunków we współpracy z zespołami, zanim będziemy mogli zalecić stosowanie tej specyfikacji w obecnym formacie wyścigów FIA WTCR. Zbierzemy wszystkie opony do analizy. Bezpieczeństwo jest naszą najważniejsza kwestią. Rozumiemy, jak ważne jest zapewnienie kierowcom pewności, której potrzebują, by jechać na tak specyficznym torze jak Nurburgring Norrdschleife. Zobowiązujemy się do przeprowadzenia pełnej, kompleksowej analizy technicznej produktu.