Skoda jak nowa
Ten samochód sam w sobie nie jest szczególnie atrakcyjny – nie ma elektrycznych szyb, ma bardzo podstawowy silnik, o istnieniu którego większość z was nawet nie pamięta. Ale jeśli ktoś chce skromnego i prostego samochodu, który kosztuje grosze i wciąż jest jak nowy, nie znajdziecie nic lepszego.
Kierowcy dzielą się na kilka kategorii. Część z nich za każdą cenę musi mieć imponujący samochód, nawet jeśli będzie to kosztem roku produkcji, przebiegu, czy awaryjności. Inni wybiorą bardziej rozsądną Octavię RS, a jeszcze inni… mają to całkowicie w nosie, bo samochód jest dla nich środkiem transportu z punktu A do punktu B. I w żadnym podejściu nie ma absolutnie nic złego.
Jeśli jednak należysz do ostatniej grupy, ta oferta skierowana jest dokładnie do ciebie. Jeszcze 10 lat temu Skoda miała w swojej ofercie coś takiego, co możemy nazwać kompletnym golasem. Dziś już praktycznie nikt nie sprzedaje takich aut, nie ma to nawet ekonomicznego uzasadnienia. W pewnym momencie każdy producent przekonuje się, że większość klientów chce elektryczne szyby, więc manualne okazują się być droższe w produkcji.
Dziś już nie ma takich „golasów”
Ponieważ takich elementów jest coraz więcej, producenci oferują dziś wyższy, a nie niższy standard niż kiedyś. Do tego jeszcze leasingi operacyjne, gdzie znaczące elementy nie wpływają aż tak na miesięczne opłaty. Czy znasz kogoś, kto nie weźmie elektrycznych szyb, żeby zaoszczędzić 2 zł miesięcznie?
Ten konkretny egzemplarz to Skoda Octavia Classic, która ma pod maską silnik 1.4 o mocy zaledwie 80 KM. Do tego stalowe felgi, pozornie kuszący czerwony kolor i proste wnętrze. Nie tylko nie ma tu elektrycznych szyb, ale także pół chromowanego elementu. Czarno-szary motyw we wnętrzu zakłócają tylko elementy sterowania wentylacją i radiem.
W rezultacie z jednej strony otrzymujemy rozpaczliwie nieatrakcyjny samochód, w którym pierwszy właściciel dopłacił tylko do świateł przeciwmgłowych i lepszego radia. Ponieważ jednak przejechał zaledwie 20 000 km, nadal wygląda jak nowe i będzie zbawieniem dla nowoczesnych ascetów, którym producenci samochodów już nic nie oferują.
Jeśli jest to dla ciebie ciekawa oferta, samochód jest wystawiony za 9999 euro (46 800 zł). Jak za całkiem nową Octavię to bardzo dobra oferta.