Dzisiaj wydaje się, że koncerny samochodowe są na tyle dużymi przedsiębiorstwami, że praktycznie są one wieczne. Trudno wyobrazić sobie, żeby Volkswagen lub Toyota zbankrutowały. Jednak w przeszłości balansowanie na granicy opłacalności było czymś powszechniejszym. Zresztą jednym ze współczesnych przykładów kłopotów z płynnością finansową było Porsche. Gdyby na rynku zabrakło takich modeli jak Cayenne czy Macan, niemiecki producent mógłby być w niezłych tarapatach.
BMW pogrążone w kryzysie
Druga wojna światowa odcisnęła na europejskiej gospodarce swoje bardzo duże piętno. Współpraca z III Rzeszą niemieckich firm jest faktem, a jedną z nich było BMW. Jednak po zakończeniu konfliktu powrót do cywilnej produkcji był utrudniony. Przede wszystkim za sprawą kryzysu finansowego i potrzeby rozbudzenia na nowo gospodarki. Po drugie za sprawą nowych granic, które podzieliły rzeszę niemiecką na zachodnie i wschodnie Niemcy. W latach 50. i 60. XX wieku BMW przeżywało swoje gorsze chwile.
Model 2002 Turbo – genialny samochód w złym momencie
Mimo swoich problemów w pierwszej dekadzie lat 70. XX wieku BMW zdecydowało się zaprezentować światu model 2002 Turbo. Była to całkiem nowoczesna konstrukcja, ponieważ lekki samochód z napędem na tył otrzymał silnik z turbodoładowaniem. W ten sposób powstała koncepcja auta, które znamy do dziś. Relatywnie lekkie (chociaż dzisiaj to rzadkość), tylnonapędowe auto o dużej mocy z dużą dawką radości z jazdy. Tak brzmi kwintesencja BMW! Niestety w latach 70. XX wieku w Europie byliśmy świadkami kryzysu paliwowego, dlatego paliwożerne BMW 2002 Turbo padło ofiarą złego momentu wejścia na rynek.
Ślady przeszłości widoczne do dziś
Dzisiaj BMW jest innym producentem niż w latach 70. XX wieku, to nadal czerpie z pewnych wzorców, które wtedy powstały. Chociaż samochody są teraz bardziej cyfrowe, ciągle w wielu modelach można odnaleźć tę znaną z poprzednich generacji radość z jazdy. Dodatkowo BMW od czasu do czasu wbrew różnym trendom decyduje się na zbudowanie całkiem szalonych proejktów, które trafiają do produkcji.