Ludzie doświadczeni przez życie wiedzą, że teoria bardzo często ma niewiele wspólnego z praktyką i wszelkiego rodzaju rewelacje na temat nowych technologii powinno się traktować z lekkim dystansem. Oczywiście nie wszystkie informacje są błędne i oparte wyłącznie na chwytach marketingowych, jednak spora część z nich szczególnie w motoryzacji to niemal wyłącznie produktowe przedstawienie teoretycznych zalet samochodów.
Czy PHEV ma sens?
W tym materiale dotykamy spraw, które są na pewno różnowymiarowe i nie można powiedzieć, że coś jest na sto procent pozbawione sensu lub wręcz przeciwnie ma w sobie dużo zdrowego rozsądku. W przypadku napędu określanego jako PHEV cel jest dość oczywisty – musimy podróżować w trybie elektrycznym w mieście, ale mieszkamy dość daleko od aglomeracji, dlatego dojeżdżamy do niej na silniku spalinowym. Później ładujemy gdzieś samochód przy pomocy ładowarki i w połączeniu napędu elektrycznego i spalinowego wracamy do domu. Jeśli poruszamy się tylko po mieście PHEV ma w teorii również sporo sensu.
Napęd hybrydowy plus instalacja LPG – ciekawa alternatywa!
Niegdyś marzeniem taksówkarzy był Mercedes z silnikiem diesla, dzisiaj wyznacznikiem oszczędności dla osób, które dużo poruszają się po mieście, może być samochód z klasycznym napędem hybrydowym oraz instalacją LPG. W ten sposób możemy obniżyć zużycie paliwa niemal do zera i jednocześnie jako paliwa używać dużo tańszego gazu LPG. Brzmi, jak plan idealny?
Czy auto z napędem PHEV jest opłacalne?
Nad tym tematem pochylili się prezenterzy motoryzacyjni. W materiale poniżej zaprezentowali oni swoje wyliczenia, przy których dość dobrze widać, ile kilometrów przy wykorzystaniu jedynie energii elektrycznej i przy założeniu, że pochodzi ona z własnego źródła prądu, należy przejechać, żeby zakup auta z napędem PHEV się zwrócił. Wyniki tego rozważania dają sporo do myślenia i mogą być kolejnym argumentem za lub przeciw przy wyborze kolejnego auta.