Diesel do benzyny? I to w McLarenie?
Dane z 2016 roku pokazują, że w samej Wielkiej Brytanii w ciągu 12 miesięcy aż 150 000 kierowców nalało złe paliwo. Jesteśmy jednak niemal w 100% przekonani, że żaden z nich nie jeździł McLarenem F1 GTR.
Wyświetl ten post na Instagramie
Jednakże, niezwykle bogaty przedsiębiorca, kolekcjoner samochodów i kierowca wyścigowy Francois Perrodo wlał paliwo typu Diesel do swojego McLarena z benzynowym silnikiem BMW V12.
Opowiadając historię na swoim koncie @fanchracing na Instagramie, Perrodo wyjaśnił, że wyruszał na przejażdżkę z kilkoma znajomymi. Wśród nich znalazły się jeszcze Porsche Carrera GT i Ferrari 488 Pista.
Głupia pomyłka
Perrodo był podekscytowany, kiedy wjechał na stację benzynową w Londynie przed wyruszeniem w drogę. Chwycił jednak pierwszą lepszą dyszę, której rączka wyglądała jak niebieska od wysokooktanowych na niektórych stacjach. Okazało się jednak szybko, że to był Diesel.
Utalentowany kierowca wyścigowy, który wygrał swoją klasę w ubiegłorocznym 24h Le Mans zauważył, że trudno jest włożyć grubszą europejską dyszę z napisem Diesel do wąskiej szyjki benzyny w nowoczesnych samochodach. Ponieważ jednak jego McLaren F1 jest starszy, a wersja GTR stworzona do użytku wyczynowego ma do tego jeszcze szerszą szyjkę wlewu.
Wyświetl ten post na Instagramie
Powinien się znać
Kiedy samochód się nie uruchomił, mimo swobodnego kręcenia, Perrodo myślał, że to po prostu temperament starego auta wyścigowego. W końcu jednak okazało się, że problemem była porcja Diesla. Co zabawne, kierowca jest szefem Perenco – niezwykle potężnej firmy naftowo-gazowej założonej przez jego ojca w 1975 roku.
Zdjęcie na Instagramie pokazuje technika spuszczającego paliwo ze zbiornika McLarena. Po tym zapewne trzeba było przepłukać cały układ paliwowy i uzupełnić zapas oleju. Perrodo przyznaje, że popełnił głupi błąd, ale nie ma wzmianki o żadnych trwałych szkodach spowodowanych tym incydentem. W komentarzach ludzie mu współczuli, a jeden z komentujących dodał, że zatankował kiedyś Diesla do… Ferrari F40.