Wielokrotnie podkreślaliśmy, że produkowanie pojazdów związane jest bardzo mocno z ograniczeniami oraz nakazami stworzonymi przez ustawodawców. Obecnie na terenie Unii Europejskiej nowe auto nawet w podstawowym wyposażeniu musi mieć na swoim pokładzie szereg systemów bezpieczeństwa, które opierają się na elektronice. Niestety problemy z półprzewodnikami sprawiają, że to jest jedna z przyczyn awarii.
Kłopoty z elektryką – zmora współczesnej motoryzacji?
Niegdyś mówiło się, że samochody francuskie to jeżdżące usterki elektryki. Oczywiście pewnego rodzaju opinia miała swoje podstawy i część francuskich marek borykała się z różnymi usterkami tego rodzaju. Niestety wraz z postępem motoryzacji i sytuacji, gdzie liczba systemów rozrywki i bezpieczeństwa cały czas rośnie problem z elektronicznymi chochlikami, szybko nie zniknie. Bardzo dobrym potwierdzeniem dla tej teorii są usterki, które pojawiają się w Skodach, Renault i Volvo.
Oszczędzanie na jakości materiałów – nowy standard
Od wielu lat wiadomo, że prawdziwą władzę w firmach mają księgowi. W motoryzacji nawet najlepsze projekty potrafią być okrojone do absolutnego minimum, ponieważ najważniejszy jest zysk dla firmy. Dlatego jakość materiałów we wnętrzu jest być może dobrze spasowana, ale w dotyku coraz mocniej odbiega od klasy premium, a nawet klasy średniej. Dodatkowo producenci tną koszty również na grubościach cylindrów, elementów zawieszenia i innych ważnych podzespołów. W teorii takie rozwiązanie nie zmienia zbyt wiele, ale w praktyce to są realne oszczędności dla firmy.
Lakier w postaci mgiełki
Kłopoty z powłoką lakierniczą to kolejny temat, który wymaga krótkiego omówienia. Czasy, gdzie powłoka na samochodzie może wytrzymać bardzo dużo, już dawno minęły. Dzisiaj stosuje się lakiery wodne, które pokrywają karoserię samochodu bardzo cienką warstwą. Przez to są one podatne na uszkodzenia mechaniczne. Rysy, pękanie lakieru to w niektórych modelach samochodów jest dość częsta przypadłość.