Przyjemnie korzysta się z klimatyzacji, ładowarki do telefonu, a także oświetlenia w samochodzie po zmroku. Każda z tych przydatnych i wygodnych funkcji w samochodzie potrzebuje odpowiedniej ilości prądu. Gdy jego produkcja jest zaburzona, bardzo łatwo można to wychwycić.
Jakie objawy świadczą o problemach z alternatorem?
Naszą uwagę powinna zwrócić przede wszystkim zapalająca się czerwona kontrolka od akumulatora. Jeśli podczas długotrwałej jazdy w dodatniej temperaturze pojawia się symbol akumulatora, to znaczy, że z naszym alternatorem najprawdopodobniej coś się dzieje. Innym objawem problemów z podtrzymaniem optymalnej ilości energii jest odłączenie niektórych systemów, aby chronić akumulator przed rozładowaniem.
Poszlaką z pewnością może być również hałas wydobywający się spod maski. To właśnie w trakcie sprawdzania, jakie możliwości ma nasz akumulator, jako główny podejrzany mniejszej ilości prądu w samochodzie, możemy natrafić na hałasy ze strony alternatora.
Alternator prosto ze sklepu, czy po regeneracji?
Jak wiemy niektóre części samochodowe, mogą być poddane procesowi regeneracji. Jeśli jest ona przeprowadzona w odpowiedni sposób, parametry regenerowanego podzespołu nie różnią się absolutnie niczym od części stosowanej na pierwszy montaż. Odnowienie alternatora jest popularne w przypadku starszych samochodów, gdzie koszt zakupu nowej części jest zbyt duży lub wręcz nie są one dostępne w hurtowniach motoryzacyjnych. W nowszych pojazdach wybór nowej części, czy regenerowanej zależy między innymi od tego, czy my jesteśmy właścicielem auta, czy ma ono gwarancję lub, czy jest w leasingu.
Samodzielna regeneracja alternatora – zadanie dla odważnych!
Na końcu pozostaje samodzielna regeneracja, która jest dla osób zainteresowanych mechaniką. Wiele hurtowni motoryzacyjnych ma w swoich zasobach poszczególne części do regeneracji alternatora. Potrzebujemy jedynie sporo czasu, aby wyjąć omawianą część spod maski i rozebrać ją, aby ocenić zniszczenia.