Rekordowo niskie spalanie
Najlepiej sprzedający się samochód typu PHEV w Europie wciąż zachwyca. SUV Ford Kuga potencjalnie zmniejszył emisję CO2 w zeszłym roku o ponad 1 100 kg w porównaniu z analogicznym benzynowym układem napędowym. Ale jeśli nie przemawia do was ekologia, na pewno przemówi do was to spalanie.
Ford Kuga w roku 2021 był najlepiej sprzedającą się w Europie hybrydą typu pług-in. SUV zapewnił swoim klientom lepsze zużycie energii elektrycznej, emisję CO2 oraz koszty eksploatacji niż główni konkurenci.
Analiza anonimowych danych pochodzących z samochodów Kuga Pług-in poruszających się w całej Europie wykazała, że klienci średnio w ciągu roku pokonywali nieco ponad 10 000 km. Bazując na danych WLTP dotyczących emisji spalin, Kuga Plug-In Hybrid może emitować około 1 110 kilogramów CO2 mniej niż Kuga z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost na tym samym dystansie.
Ile elektryków sprzedało się w Polsce w 2021 roku? Diesel wcale nie jest królem! [LICZBY, RAPORT]
Glen Goold, dyrektor gamy modelowej Ford Kuga: – Nie każdy klient jest w stanie od razu przesiąść się z auta napędzanego silnikiem benzynowym albo wysokoprężnym na w pełni elektryczny pojazd. Właśnie dlatego zaprojektowaliśmy naszą zelektryfikowaną Kugę Plug-In Hybrid, aby zaoferować to, co najlepsze z obu światów, a sprzedaż lepsza od jakiegokolwiek innego samochodu typu PHEV w Europie sugeruje, że znaleźliśmy odpowiedni przepis.
SUV z prądem, a klienci korzystają
Anonimowe dane o użytkowaniu pojazdów, zebrane przez Forda, aby lepiej zrozumieć i zoptymalizować doświadczenia związane z posiadaniem samochodu PHEV, dostarczyły wglądu w to, w jaki sposób klienci maksymalnie wykorzystują wszechstronność Kugi Plug-In Hybrid:
- Klienci regularnie ładują swoje Kugi Plug-In Hybrid – na każde 100 dni jazdy miało miejsce 71 zdarzeń ładowania, co wskazuje, że klienci często ładują akumulatory w dni, w których korzystają ze swoich samochodów. Średni stan naładowania po podłączeniu do zasilania wynosił 30%, co sugeruje, że klienci rzadko jeżdżą do całkowitego wyczerpania akumulatora, a zamiast tego utrzymują naładowany, aby zmaksymalizować zasięg jazdy na napędzie elektrycznym.
- Zasięg Kugi Plug-In Hybrid zapewniał klientom elastyczność pozwalającą na zaspokojenie ich potrzeb – średni dystans pokonywany dziennie i liczba podróży powyżej 100 km osiągnęły szczyt w lipcu, sierpniu i wrześniu, co sugeruje, że klienci wykorzystywali hybrydowy, benzynowo-elektryczny zasięg modelu, aby cieszyć się letnimi wakacjami i innymi aktywnościami.
- Klienci korzystają z nocnego ładowania w domu, aby obniżyć koszty eksploatacji – z 5,7 miliona przypadków ładowania Kugi Plug-In Hybrid, zarejestrowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 46% miało miejsce w nocy, przy czym najczęstszy czas ładowania wynosił 12 godzin lub więcej. Oprócz korzystania z tańszej energii elektrycznej, popularność nocnego ładowania sugeruje, że klienci w zakresie ładowania samochodów zachowują się podobnie, jak podczas ładowania smartfonów i innych urządzeń życia codziennego.
- Drugi najpopularniejszy czas ładowania wynosił od jednej do dwóch godzin w ciągu dnia, co sugeruje, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid również chętnie korzystają z szybkich doładowań w ciągu dnia, jeśli pozwalają na to publicznie dostępne stacje ładowania.
Ile elektryków sprzedało się w Polsce w 2021 roku? Diesel wcale nie jest królem! [LICZBY, RAPORT]