Citroën C5 X za ponad 200 tysięcy złotych! Cena i wygląd szokują

Francuski producent od początku swojego istnienia idzie własną drogą. Dzięki temu ma on swoich wiernych fanów i zagorzałych przeciwników. Teraz Citroën modelem C5 X chce połączyć w jednym samochodzie kilka nadwozi. Efekt jest mocno we francuskim stylu projektowym.

Diesel silnik citroen
Podaj dalej

Dzisiaj do polskich salonów oficjalnie wjeżdża Citroën C5 X. Zanim kilka słów o cenach, które są jednym z motywów dla tego materiału, krótki zarys tego, dlaczego z jednej strony może to być spory sukces rynkowy, ale prawdopodobnie nie będzie, ponieważ auto jest z Francji.

Citroën marka dla ludzi szukających czegoś więcej

Oczywiście można narzekać, że we wcześniejszych modelach francuskiej marki brakowało solidnych uchwytów na kubek, pojawiały się niekonwencjonalne rozwiązania technologiczne, a projektanci stawiali formę powyżej funkcji. Jednak bardzo duża grupa modeli spod znaku Citroëna trafiła do historii motoryzacji. Wystarczy wspomnieć o 2CV, DS, CX, XM i C6. Pomijając może 2CV większość z tych modeli w swoich czasach przypominała bardziej prototyp, niż samochód produkcyjny.

citroen-logo

Podobnie jest z modelem C5 X, który wyróżnia się na tle konkurentów. Jak pisze Citroën w swoim prospekcie, jest to połączenie długiej maski sedana, dynamicznego charakteru kombi z pojemnym bagażnikiem i podwyższonej sylwetki SUV-a z dużymi kołami. W teorii w jednym miejscu mamy wszystko, czego oczekują współcześni klienci.

Na fotelu masz poczuć się, jak w domu

Citroën od zawsze słynął z absurdalnie wręcz wygodnych foteli. W połączeniu z hydropneumatycznym zawieszeniem miało się wrażenie, że lewitujemy nad drogą. Teraz francuska marka nieco wraca do korzeni, ponieważ oferuje przestronne wnętrze, wygodne fotele, choć ze słabym trzymaniem bocznym. Do tego system inforozrywki, który oferuje funkcje dotykowe, a także pokrętła.

Copyright William CROZES @ Continental Productions

A to wszystko może kosztować ponad 200 tysięcy złotych!

To, że wszystko drożeje, powoli zaczynamy się przyzwyczajać. Era relatywnie tanich samochodów wydaje się obecnie dobrym wspomnieniem. Dlatego cennik Citroëna C5 X z jednej strony jest lekkim szokiem, ponieważ człowiek się delikatnie łudził, ale ostatecznie wiedział jak będzie.

Podstawowa wersja wyposażenia oznaczona jako FEEL kosztuje 135 900 złotych. W tej cenie dostajemy silnik 1.2 PureTech z ośmiobiegowym automatem i mocą 130 KM. Za wersję 1.6 PureTech 180 KM musimy zapłacić już minimum 168 900 złotych, ponieważ jest ona dostępna od pakietu wyposażenia SHINE. Na szczycie cennika znajduje się Citroën C5 X PHEV 225 KM za uwaga 211 900 złotych minimum w wersji SHINE PACK.

Przeczytaj również