To pierwszy na świecie elektryczny samochód na tor
McMurtry Speirling został dopuszczony do użytku w sportach motorowych, co oznacza, że jest to pierwszy na świecie samochód elektryczny, który może się ścigać nie tylko z elektrykami.
Entuzjaści samochodów elektrycznych po raz pierwszy będą mogli oglądać elektryczny samochód rywalizujący ze sportowymi autami spalinowymi. Na początek będzie mógł się ścigać na torze Donington Park.
Biorąc pod uwagę istniejące zmagania elektryków w seriach Formuły E i Extreme E, pomyślisz, że to żaden przełom. Niestety grubo się mylisz.
Obie serie stworzono z myślą o rywalizacji samochodów elektrycznych więc sportowe auta elektryczne ścigają się jedynie ze sobą. McMurtry Speirling dopuszczony do użytku w sportach motorowych będzie startował z autami z silnikiem spalinowym z kierowcami wyścigowymi.
Niewiele torów ma odpowiednie warunki
Być może nie wiesz, ale wcześniej samochody elektryczne nie miały możliwości ścigania się na torze. Powód był prosty- ich akumulatory wysokiego napięcia mogły stanowić problem w przypadku gdyby doszło do kolizji z konwencjonalnym wyścigowym samochodem.
Dziś większość torów na świecie nie jest przygotowanych na wypadek pożaru samochodu elektrycznego. Dlatego zarządający nimi doszłi do wniosku, że wprowadzą zakaz organizowania mieszanych wyścigów z elektrykami.
Zespół McMurtry Automotive ściśle współpracował z MotorSport Vision by opracować dodatkowe funkcje bezpieczeństwa w swoim samochodzie. Finalnie McMurtry Speirling może się ścigać ze spalinowymi kolegami jedynie na Donington Park. W przyszłości dopuszczenie obejmie inne tory.
Firma planuje, że docelowo klienci będą mogli korzystać z ich elektrycznych samochodów wyścigowych tak, jak z konwencjonalnych wyścigówek przeznaczonych wyłącznie do użytku na torze.
Speirlinga od samego początku budowano z myślą o wyścigach. Od najwcześniejszych faz projektowania, zoptymalizowano go pod kątem najlepszego możliwego zasięgu na torze. Ciekawostką jest fakt, że posiada ładowarkę zaprojektowaną do podłączenia do trójfazowych zasilaczy. Skąd taki wybór?
McMurtry Automotive uzasadniło swój wybór względami praktycznymi. W większości przypadków jest dostępna trójfazowa wtyczka, a punkt ładowania nie.