Porsche 718 Cayman GT4 RS jest zwinne jak gokart i imponująco stabilne
Zakamuflowany prototyp Porsche GT4 RS wyposażony w fotel wyścigowy, pędził po rekord na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Porsche twierdzi, że Jorg Bergmeister ukończył odcinek toru Nürburgring o długości 20,832 km w czasie 7:09:300.
Pokonanie krótszego okrążenia o długości 20,6 km, które do niedawna było punktem odniesienia, zajęło mu 7:04.511, czyli o 23,6 sekundy szybciej niż 718 Cayman GT4 .
Dla przypomnienia hipersamochód 918 potrzebował na to 6:57.00, a Lamborghini Aventador SV nieoficjalnie przejechało ten dystans w czasie 6.59.73. Jak donosi FastestLaps, Mercedes- AMG GT R Pro, McLaren 720S i Lexus LFA Nurburgring Edition zrobiły to odpowiednio w 7.04.63, 7.08.00 i 7.14.64.
Jorg Bergmeister poświęcił na testy i tuning modelu 500 godzin, oto co o nim powiedział:
718 Cayman GT4 RS jest bezkompromisowy urządzenie napędowe. Czuje, że jest tak zwinny, jak gokart na górskich drogach, ale jednocześnie imponująco stabilny i dobrze wyważony podczas jazdy na torze wyścigowym. GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie kiedykolwiek opracowało Porsche.
Wreszcie właściwe przełożenia i odpowiedni dźwięk
Porsche 718 Cayman GT4 RS już za miesiąc zasiądzie na szczycie rodziny 718 Cayman. Dostanie wolnossący, 4,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik, który będzie dzielił z modelem bez literki RS i 718 Boxster Spyder.
Liczb na razie nie ujawniono, ale oczekuje się, że wygeneruje moc 500 KM. To oznacza, że zyska znaczną przewagę nad 718 Cayman GT4.
Jak zobaczysz na poniższym wideo, brat Porsche 718 Cayman GT4 jest doskonale dopracowany. Sprawdza się zarówno na torze, jak i na górskich drogach. Nagranie onboard pozwala delektować się się osiągami i genialnym dźwiękiem maszyny.
Widok pędzącej sylwetki i to jak trzyma się środkowej części zakrętu robi wrażenie. Pełne nagranie z zewnątrz samochodu znajdziesz tutaj.