Prototypowy Diesel od Audi
Audi R15 z 2009 wywołało niemałą sensację. Niemiecki producent wprowadził na rynek R10 TDI – pierwszy prototyp wyścigowy z silnikiem typu Diesel. Samochód odniósł natychmiastowy sukces, odnosząc zwycięstwa w latach 2006, 2007 i 2008 w kultowym Le Mans.
Dla każdego miłośnika sportów motorowych czy silników typu Diesel to niepowtarzalna okazja, aby wejść w posiadanie wspaniałego samochodu wszech czasów.
Jaka była dalsza historia tego samochodu? W 2009 roku Peugeot zgłosił się do Le Mans, więc Audi zdecydowało się zaktualizować swój samochód. Odsłonili więc model R15 z 5,5-litrowym silnikiem typu Diesel o mocy 590 KM i momencie obrotowym 1050 Nm. Ten konkretny egzemplarz oznaczony jest T 101 i był pierwszym zbudowanym podwoziem R15.
V10 TDI miał kosmiczne osiągi
Został przetestowany po raz pierwszy w grudniu 2008 roku, zanim został oficjalnie zaprezentowany. Jego pierwszy start przystąpił na 12-godzinny wyścig Sebring w marcu 2009 roku. Samochód zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.
W Le Mans za jego kierownicą zasiadali Alexandre Premat, Timo Bernhard i Romain Dumas. Tego roku Audi zajęło dopiero 17. miejsce, więc inżynierowie postanowili wrócić do deski kreślarskiej i stworzyli R15 Plus z ulepszonym pakietem aerodynamicznym.
Ten konkretny samochód ma konfigurację R15 Plus na sezon 2010. Zajął drugie miejsce w 1000 km Zhuhai. Za kierownicą obowiązki dzielili Allan McNish i Tom Kristensen. Ostatni występ tego samochodu miał miejsce w Sebring 12 Hours w 2011 roku.
To Audi R15 jest jedynym egzemplarzem w rękach prywatnych i jest oferowane do sprzedaży przez portal Canepa. Choć cena wywoławcza nie została podana do publicznej wiadomości, podejrzewamy, że zaczyna się od siedmiu cyfr.