Nowe paliwo będzie kosztować więcej wszystkich kierowców
Posiadacze starszych niekompatybilnych z nowym paliwem samochodów, na pewno muszą się liczyć z większymi wydatkami na paliwo, Dziś eksperci sądzą, że to samo czeka kierowców, którzy bez przeszkód mogą tankować nowe paliwo E10.
O ile Ci pierwsi nie mają dużego wyboru i muszą od 1 września tankować droższą benzynę, to drudzy jak donoszą eksperci, wcale na eko paliwie nie zaoszczędzą. Dlaczego?
Według nich zmiana paliwa na E10 „zwiększy zużycie”, ponieważ samochody „nie będą jeździć tak wydajnie”. W rezultacie zmiana paliwa na bardziej ekologiczne będzie miała „dość mały wpływ” na zmniejszenie emisji.
Malcolm McKay, rzecznik organizacji Historic and Classic Vehicle Alliance (HCVA) ostrzegł, że nowa benzyna E10 „zwiększy zużycie paliwa”. Ponadto twierdzi, że korzyści, jakie generuje nowe paliwo, prawdopodobnie są źle obliczone pomimo ogromnych inwestycji w nowe rozwiązanie.
Myślę, że ogólnie jest to dość mały efekt. Sprzeciwia się temu fakt, że samochód nie będzie działał tak wydajnie, więc zwiększy to zużycie paliwa. Oczywiście rosnące zużycie paliwa zwiększa emisje -powiedział dla Express UK
Korzyści z nowego paliwa wcale nie będą znaczne?
Brytyjski Departament Transportu potwierdził wcześniej, że benzyna E10 „nieznacznie obniży zużycie paliwa”.
Eksperci ostrzegają, że kierowcy mogą spodziewać się około jednego procenta zmniejszenia wydajności, ale „mało prawdopodobne, aby było to zauważalne”. Kierowcy zostali również ostrzeżeni, że prawdopodobnie będą częściej uzupełniać swoje samochody paliwem E10 niż E5.
Rządowa konsultacja dotycząca wprowadzenia paliwa E10 podkreśliła obawy mieszkańców dotyczące zmian. W raporcie stwierdzono, że kierowcy zgłaszali kilka obaw związanych ze zrównoważonym rozwojem i oszczędnością węgla w paliwie.
Jedna czwarta osób miała obawy związane z oszczędnością paliwa wynikającą ze zwiększonego spożycia etanolu. Obawiali się, że jakiekolwiek zmniejszenie liczby kilometrów na baku paliwa skutecznie zniweluje wszelkie oszczędności w zakresie emisji dwutlenku węgla.
Rząd powiedział, że przy opracowywaniu nowych zasad uwzględnił wpływ zmniejszenia liczby przejechanych kilometrów na nowym paliwie.
Opracowując nasze propozycje, rozważyliśmy wpływ na oszczędność paliwa i zmniejszenie MPG, co jest spowodowane niższą gęstością energii etanolu w porównaniu z benzyną kopalną.
Czy rzeczywiście nowe paliwo przyniesie oczekiwaną redukcję emisji CO2 o 750 000 ton? Tego dowiemy się, kiedy na rynku zacznie obowiązywać nowe paliwo.